Kaj o električnih avtomobilih menijo njihovi lastniki?
4. julij 2025

Kot smo ugotovili v anketi med lastniki električnih avtomobilov, je njihovo zadovoljstvo pri uporabi na precej visoki ravni, na lestvici od 1 do 5 so ga ocenili s 4,6. Nekaj lastnikov smo izbrali in jih povabili k pogovoru, kjer so nam izdali še nekatere podrobnosti svojega življenja z električnim avtomobilom.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Oglejte si video
Pionir električne mobilnosti: »včasih si moral kar malce improvizirati«
Med njimi je bil tudi Marjan Božič, ki se je z električnimi avtomobili srečal že v času, ko so jih navdušenci predelovali sami. »Res je, včasih si moral kar malce improvizirati, da si električni avtomobil na poti lahko napolnil, a pri prvih električnih polnilnicah je bila energija brezplačna. Je bil pa ta plus.«
Marjan priznava, da se tudi danes še lahko zgodi, da obstaneš pred nedelujočo polnilnico, tudi Teslovo. »Ampak glede na bistveno večje število polnilnic in izboljšan doseg električnih avtomobilov, ki sega že vse tja do 700 kilometrov, je pri marsikaterem modelu Slovenija že premajhna, da bi bilo sploh treba iskati polnilnico.«
Sicer pa pri električnem avtomobilu v pozitivno smer odloča predvsem cena. »Ne sicer cena nakupa avtomobila, ta je še vedno visoka, čakamo kitajsko konkurenco, da se bo morda kaj spustila. Ampak, kdor se z avtomobilom redno vozi, se mu električni zagotovo splača že po treh, štirih letih,« nadaljuje Marjan Mušič in hudomušno dodaja:
Kdor prevozi letno manj kot 10.000 kilometrov, naj morda raje izbere električno kolo.
Z nakupom električnega avtomobila so se ji izpolnile sanje
S prevoženimi kilometri najbrž nima težav Saša Odlazek, ki so se ji z nakupom električnega avtomobila izpolnile sanje. Mož ni bi ravno najbolj navdušen, zato ga je po njegovem nasvetu najprej najela in preverila, če ji res ustreza.
»To je bila njegova napaka, saj sem potem dan in noč sanjala o električnem avtomobilu.« Mož je po nekaj letih popustil in bil prepričan, da mu bo žal.
Najprej je mislil, da bo z avtomobilom ostal na cesti, da z njim ne bo prišel do službe, prav tako si ni želel, da bo po službi čakal eno uro, da se mu avtomobil napolni. Izkazalo se je, da so bile to povsem neutemeljene misli.
Saša pri električnem avtomobilu izpostavi predvsem pospeške: »Zame je to res en tak super občutek. Tudi, če sem kdaj slabe volje ali pridem iz službe utrujena, samo malo sedem v avto in sem takoj dobre volje.« V hiši imajo še en avtomobil z dizelskim motorjem, ki pa ga nihče več noče voziti. »Z možem sva se dogovorila, da imava deljeno skrbništvo nad električnim avtomobilom, vsak ima en teden električni avtomobil, drugi teden pa stisneš zobe in voziš dizla.«
Nimajo več »rezervnega« avtomobila z motorjem na notranje zgorevanje
»Rezervnega« avtomobila z motorjem na notranje zgorevanje pa nimajo več v gospodinjstvu Jožeta Reberšaka. »Ko sva se z ženo upokojila, sva se odločila, da bova imela samo en avto, in ta je električni.«
Pred tem je Jože že od leta 2017 električni avtomobil uporabljal na vsakodnevni vožnji v službo, zanj se je odločil, ker se mu ni zdelo racionalno, da v gneči kuri dizelsko gorivo. A takrat so za daljše poti še vedno imeli avtomobil na notranje zgorevanje, saj je bil doseg električnega avtomobila krajši, možnosti polnjenja pa manj.
Pri električnem avtomobilu je največja težava, kako daleč se lahko z njim pripelješ in, ali je v tistem dosegu kakšna hitra polnilnica. Idealno je izbrati polnilnico, ki je tik ob avtocesti, moteče je iskanje možnosti polnjenja nekje v bližnjih vaseh.
Jože opaža, da je na daljših poteh še vedno potrebnega nekaj načrtovanja, a je vsako leto bolje, saj je dovolj hitrih polnilnic ob poti vse več. No, pa tudi njegov sedanji avtomobil tudi pozimi brez težav prevozi več kot tristo kilometrov. »Po takšni razdalji se mora voznik in potniki v vsakem primeru spočiti.«
Tehnologija je dobra, a je izbira odvisna predvsem od življenjskega sloga
Načrtovanje poti je celo v veselje Roku Rupniku, ki električni avtomobil vozi zadnja tri leta. »Na prvi daljši poti sem sicer imel težave, a to me je izučilo in zdaj mislim, da obvladam.« Za elektriko v avtomobilih meni, da gre za dobro tehnologijo, a mora vsak zase vedeti, kakšen je njegov življenjski slog.
Če mora nekdo vsak teden trikrat na vrat na nos iz Kopra v Maribor, potem to najbrž ni prava rešitev. Kdor pa se večinoma vozi v službo in lahko polni doma, potem je to za moje pojme prava stvar,
zaključuje Rok in dodaja, da je v tem primeru tudi polnjenje najcenejše.
Sama na začetku nisem bila navdušena, saj se mi je avtomobil zdel »strašno grd«
Če smo prej omenili navdušenje Saše, pa se je v primeru Vesne Dobovišek za električni avtomobil pred enajstimi leti odločil mož. »On je velik navdušenec, sama na začetku nisem bila, električni avtomobil, ki smo ga kupili, mi je bil strašno grd.« Z uporabo se je hitro vsem priljubil.
Ima nore pospeške, v avtomobilu je tišina, vožnja je super!
V času, ko imajo električni avtomobil, se je po Vesninem mnenju vse spremenilo na boljše. »Kamor koli smo se odpravili pred enajstimi leti, polnilnic ni bilo ali pa ni delala. Čisti šok.« Danes teh težav ni več oziroma so redkejše in lažje rešljive, k čemur prispeva tudi njihov avtomobil, ki ima daljši doseg od prvega.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.