Geo - blocking: visoka kazen za podjetje Guess

19. december 2018

Nepoštene poslovne prakse Cene in stroški
Geo - blocking: visoka kazen za podjetje Guess

Evropska komisija je kaznovala podjetje Guess z €39.821.000 zaradi omejevanja čezmejne prodaje njihovih izdelkov na skupnem trgu Evropske unije (`geo-blocking´).

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

V preiskavi so ugotovili, da je podjetje Guess v pogodbah z distributerji omejevalo:
1. uporabo znamke Guess za oglaševanje v tujih spletnih iskalnikih.
2. Prodajo izdelkov brez predhodne odobritve podjetja Guess, ki si je pridržalo popolno diskrecijsko pravico, ki pa ni bila utemeljena z jasno določenimi kriteriji.
3. Prodajo potrošnikom, ki prebivajo izven avtoriziranega območja prodajalca.
4. Prodajo med avtoriziranimi prodajalci in distributerji.
5. Neodvisno določanje cen izdelkov.

Te prakse so onemogočale potrošnikom čezmejno nakupovanje in izkoriščanje prednosti skupnega evropskega trga, kot je večja izbira in bolj konkurenčne cene. Prizadeti so bili predvsem potrošniki v srednji in vzhodni Evropi. V okviru preiskave so ugotovili, da so bile cene v nekaterih državah - Bolgariji, Hrvaški, Češki, Estoniji, Madžarski, Latviji, Litvi, Poljski, Romuniji, Slovaški in Sloveniji za 5-10% višje kot v drugih državah članicah EU.  

Komisarka za konkurenco Margrethe Vestager: "Podjetje Guess je z distribucijski dogovori preprečevalo potrošnikom čezmejno nakupovanje na tak način, da je trgovcem prepovedalo čezmejno oglaševanje in prodajo. To je omogočalo vzdrževanje visokih cen, še posebej v srednji in vzhodni Evropi."  

 

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju