Evropska komisija skuša razbiti lagodje avtomobilskih tovarn
27. januar 2016
Predstavljeni predlogi Evropske komisije, s katerimi želijo izboljšati spoštovanje vseh varnostnih, okoljskih in proizvodnih zahtev za osebne avtomobile, je pravi korak, da se stanje na tem področju vendarle uredi. Spremembe se nanašajo predvsem na način odpoklica vozil zaradi ugotovljene napake, hkrati pa odpirajo možnost preizkušanja vozil, ki so že v prometu.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
S predlaganimi ukrepi naj bi preprečili preveliko povezanost med nacionalnimi homologacijskimi organi in domačimi avtomobilskimi tovarnami. Zdaj namreč velja, da je organ, ki izda homologacijo (ta potem velja za celo Evropsko unijo), edini, ki jo lahko tudi prekliče. Na ta način je praktično nemogoče, da odpoklic vozila pride iz kakšne druge države, pa tudi sicer se lokalni homologacijski organi sploh niso lotevali preverjanja zapisanih podatkov.
Kljub drugačnim zagotovilom se predsednik uprave Volkswagna ta teden ni sestal s predstavniki Evropske potrošniške organizacije, kar je, seveda, bistveno zmanjšalo naše zaupanje, da želi VW pri rešitvi tega problema zares prisluhniti evropskim potrošnikom. Pri tem ponovno poudarjamo, da se povsem drugačne ukvarja s potrošniki v ZDA, ki so se jim pred kratkim ponovno javno opravičili, zdaj je celo videti, da bodo vozila odkupovali oziroma omogočili zamenjavo. Ob tem se lahko samo vprašamo, s čim so si evropski potrošniki zaslužili drugorazredno obravnavo ... |
Kljub temu da je Evropska komisija o takšnem predlogu razpravljala že pred afero z izpusti NOx v Volkswagnovih vozilih, pa je povsem jasno, da so aktivnosti še pospešili in dobili dodatne argumente potem, ko je afera prišla v javnost. O predlogih Evropske komisije bodo sicer odločali še v Evropskem parlamentu in posameznih članicah EU, zato lahko pričakujemo, da bo v naslednjih tednih dogajanje na tem področju precej burno.
Med drugim naj bi po predlogu Evropske komisije avtomobilske tovarne morale zagotoviti dostop do protokolov programske opreme v vozilu, kar bo olajšalo odkrivanje morebitnih nepravilnosti, povezanih s prirejanjem izpustov. Ta ukrep bodo dopolnili še s svežnjem o dejanskih izpustih, ki nastanejo med vožnjo, avtomobilske tovarne pa bodo morale razkriti strategijo zmanjševanja izpustov.
Potrošniške organizacije predlagane ukrepe podpiramo, saj nakazujejo, da bi tudi v Evropski uniji vendarle dobili širši nadzor nad dejanskimi izpusti osebnih avtomobilov. Monique Goyens, generalna direktorica Evropske potrošniške organizacije (BEUC), ob tem posebej poudarja, da bo možnost preizkušanja in odpoklica v kateri koli državi EU bistveno omejila lagodno razmerje med avtomobilskimi tovarnami in lokalnimi homologacijskimi organi ter testnimi laboratoriji. Brez tovrstnih ukrepov, se boji, bomo kmalu spet dobili nov `VW škandal´.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.