Dodatna jamstva za izdelke – kako koristna so v resnici?

20. december 2022

Garancija Trgovine in nakupovanje
Dodatna jamstva za izdelke – kako koristna so v resnici?

Vam je trgovec ob nakupu gospodinjskega aparata, računalnika, televizorja ponudil možnost, da dokupite dodatno jamstvo, ki ga boste lahko uveljavljali, ko bo izdelku potekla obvezna garancija? Ponudbo ste sprejeli, saj ste pričakovali, da boste imeli v primeru težav z izdelkom v tem podaljšanem obdobju enake pravice kot med trajanjem obvezne garancije, a se je izkazalo, da to ne drži.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Zavedati se je treba, da pravice iz dodatnih jamstev, ki jih imenujejo tudi "zavarovanje", "kasko", "zaščita", niso enake tistim iz obvezne garancije.

pravni nasveti potrosnikom v casu koranavirusa odgovor

Bistvena razlika med garancijo in podaljšanim jamstvom je v tem, da nekatere pravice potrošnikov v zvezi z garancijo ureja Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot), medtem ko pogoje podaljšanih jamstev v celoti določajo dajalci jamstev.

Najpogosteje dajalec jamstva ne določi roka, v katerem mora biti izdelek popravljen, predvidena je lahko tudi soudeležba potrošnika pri stroških popravila.

Ali dodatno jamstvo sploh potrebujete?

Misel, da bi si z nakupom dodatnega jamstva prihranili stroške morebitnih popravil kupljenega izdelka za več let, je zagotovo zelo vabljiva. Opozorili smo že, da so pričakovanja porabnikov pogosto drugačna od dejanske vsebine dodatnega jamstva. Raje premislite, koliko vas ta stane in kolikšna je verjetnost, da ga boste sploh potrebovali. Če se kljub vsemu odločate za nakup dodatnega jamstva, vam svetujemo, da si vzamete čas in natančno preberete pogoje jamstva.

Preverite predvsem:

  • kdaj začne jamstvo veljati;
  • v katerih primerih ga boste lahko uveljavljali oziroma kdaj ne velja (izključitve);
  • ali je določen rok, v katerem mora biti izdelek popravljen;
  • kolikšen je delež vaše obvezne soudeležbe pri stroških popravila;
  • ali se najvišji strošek popravila, ki bo krit iz naslova jamstva, morda s starostjo izdelka zmanjšuje (npr. prvo leto 100 % vrednosti popravila, peto leto le še 40 %);
  • kje lahko uveljavljate pravice iz jamstva: izdelek na primer kupite v Sloveniji in ga odpeljete v počitniško hišico na Hrvaško – lahko pravice iz jamstva uveljavite tudi tam? Ali pa izdelek kupite čez mejo – lahko pravice uveljavite tudi v Sloveniji?
vemvec-noga

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju