Dobra novica za evropske letalske potnike
16. januar 2015
Končna cena letalske vozovnice mora biti potrošniku znana takoj.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Evropska zakonodaja zahteva, da mora biti potrošnik seznanjen s končno ceno od samega začetka postopka nakupa. Mnenje, ki ga je ta teden v zadevi proti letalski družbi Air Berlin podalo Evropsko sodišče, podaja podrobnejšo interpretacijo in potrjuje, da mora biti končna cena letalske vozovnice potrošniku znana v vseh korakih nakupa, tudi ko se odloča med različnimi opcijami. Končna cena mora vsebovati tudi letalske takse in pristojbine, dodatke za gorivo in vse ostale stroške, glede katerih potrošnik nima izbire.
Evropsko sodišče pojasnjuje, da ni dovolj, da se potrošniku končna cena prikaže šele, ko izbere želeni let. S končnimi cenami mora biti seznanjen že v postopku izbire želenih letov, saj je le tako zagotovljena ustrezna informiranost in transparentnost, ki potrošniku omogoča učinkovito primerjavo med leti, ki so na voljo.
Končna cena, ki jo bo potnik plačal, mora biti navedena pri vsakem prikazu cen letalskih prevozov v okviru elektronskega sistema za nakup letalskih vozovnic, vključno s prvim korakom in dalje. Če se končna cena prikaže šele, ko potrošnik izbere enega izmed letov, takšen način ne zadosti zahtevam zakonodaje.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.