Dobra novica za evropske letalske potnike

16. januar 2015

Javni prevoz
Dobra novica za evropske letalske potnike

Končna cena letalske vozovnice mora biti potrošniku znana takoj.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Evropska zakonodaja zahteva, da mora biti potrošnik seznanjen s končno ceno od samega začetka postopka nakupa. Mnenje, ki ga je ta teden v zadevi proti letalski družbi Air Berlin podalo Evropsko sodišče, podaja podrobnejšo interpretacijo in potrjuje, da mora biti končna cena letalske vozovnice potrošniku znana v vseh korakih nakupa, tudi ko se odloča med različnimi opcijami. Končna cena mora vsebovati tudi letalske takse in pristojbine, dodatke za gorivo in vse ostale stroške, glede katerih potrošnik nima izbire.

Evropsko sodišče pojasnjuje, da ni dovolj, da se potrošniku končna cena prikaže šele, ko izbere želeni let. S končnimi cenami mora biti seznanjen že v postopku izbire želenih letov, saj je le tako zagotovljena ustrezna informiranost in transparentnost, ki potrošniku omogoča učinkovito primerjavo med leti, ki so na voljo.

Končna cena, ki jo bo potnik plačal, mora biti navedena pri vsakem prikazu cen letalskih prevozov v okviru elektronskega sistema za nakup letalskih vozovnic, vključno s prvim korakom in dalje. Če se končna cena prikaže šele, ko potrošnik izbere enega izmed letov, takšen način ne zadosti zahtevam zakonodaje.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju