DIMOCO - SMS klub

26. oktober 2010

Elektronske komunikacije Telefoni in aplikacije
DIMOCO - SMS klub

SMS klub: naši kolegi iz evropskega potrošniškega centra opozarjajo na nepošteno poslovno prakso podjetja Dimoco!

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

V zadnjem času se je na Evropski potrošniški center obrnilo več potrošnikov, ki so postali (večinoma nevede) člani SMS kluba Dimoco. EPC se je že povezal z avstrijskim Evropskim potrošniškim centrom v Avstriji), kjer ima podjetje Dimoco svoj sedež, saj menimo, da gre za nepošteno poslovno prakso podjetja. O ugotovitvah in aktivnostih mreže ECC-Net v zvezi s tem problemom vas bomo na naši spletni strani sproti obveščali. V nadaljevanju pa nekaj napotkov  kako ravnati, če že prejemate plačljiva  sporočila SMS kluba.

Ozadje problema
Podjetje Memco, oziroma gostitelj  (podjetje Dimoco)  na spletnih straneh  ponujata različne vsebine (npr. IQ test, razne igre ipd.). Ko potrošnik želi priti do rezultata npr. IQ testa, mora na spletu v posebno okence vpisati svojo številko mobilnega telefona, z naslednjim SMS sporočilom, v katerega vpiše kodo, ki jo je prejel preko SMS sporočila, pa se  (običajno nevede) včlani v SMS klub. Na to, da se je potrošnik, ki je na spletu npr. reševal IQ test, včlanil v SMS klub, opazi šele ko prejme (visok) mesečni račun svojega mobilnega operaterja. Z včlanitvijo v SMS klub se je namreč strinjal, da mu ponudnik pošilja SMS sporočila po ceni  2,49 EUR/SMS, kar pa znesek na mesečnem računu za telefon opazno zviša.

Kako ravnati?
1. Plačljive SMS že prejemate
Odjava  
V primeru, da že prejemate plačljiva SMS sporočila in teh ne želite več prejemati, se takoj odjavite od naročenih storitev (prejemanja plačljivih SMS vsebin). Storitev ste na primer naročili že s tem, da ste na spletu v poseben prostor vpisali svojo telefonsko številko ter po prejemu posebne kode na vaš mobilnik to prek SMS sporočila poslali na določeno številko. V SMS sporočilu bi morali dobiti tudi navodilo kako se od storitev odjaviti.

V kolikor vam način odjave ni bil sporočen v samem SMS sporočilu, mora biti le-ta objavljen na spletni strani ponudnika. Način odjave iz kluba Dimoco je objavljen na spletni strani ponudnika.

Če  se je v SMS klub včlanil mladoletnik brez vašega dovoljenja
Minimalna starost za včlanitev je pri SMS klubu podjetja Dimoco 18 let, pod 18 let pa le  z dovoljenjem plačnika računa. V kolikor se je v SMS klub včlanil npr. vaš mladoletni otrok ali vnuk (ali drug mladoletnik) in je to storil z vašim telefonom brez vašega dovoljenja, vam mora ponudnik storitev vrniti vse neupravičeno zaračunane zneske.

Kam po pomoč?

  • Policija
    Kadar menite, da storitev prejemanja plačljivih SMS sporočil niste naročili, svetujemo, da najprej od pošiljatelja (v kolikor ga ne poznate, lahko zahtevate, da vam podatke pošiljatelja posreduje vaš mobilni operater) zahtevate dokazila o naročilu na takšna sporočila ter istočasno izrecno zahtevate, da vas (v kolikor tega še niste storili)  odjavi od nadaljnjega prejemanja plačljivih SMS sporočil. Če se bo na podlagi prejetih podatkov s strani pošiljatelja izkazalo, da se v SMS klub niste včlanili, obstaja sum kaznivega dejanja, v zvezi s čimer pa se je potrebno obrniti na policijo oziroma državno tožilstvo.
  • Informacijski pooblaščenec
    S primeri, ko ponudnik prejme osebne podatke brez pravne podlage (brez privolitve), se ukvarja tudi Informacijski pooblaščenec.
  • Tržni inšpektorat
    Nadzor nad ponudniki blaga in storitev izvaja Tržni inšpektorat RS, ki ima pooblastilo, da kršitelje v primeru ugotovljenih kršitev predpisov kaznuje.
  • Sodišče
    V kolikor vam  ponudnik neupravičeno zaračunanega zneska ne bo vrnil prostovoljno, jih boste morali od njega zahtevati v postopku pred sodiščem.


2. Previdnostni ukrepi

  • Preverite možnost blokade
    Pri svojem mobilnem operaterju preverite ali omogoča blokado plačljivih vsebin.
  • Previdno pri sporočanju telefonske številke
    S svojo telefonsko številko ravnajte enako skrbno kot s svojo bančno kartico. Tudi telefon je plačilno sredstvo.

 

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju