Digitalno vsebino bomo odslej nosili s seboj po EU

28. marec 2018

Elektronske komunikacije
Digitalno vsebino bomo odslej nosili s seboj po EU

1. aprila letos stopi v veljavo nova regulativa Evropske komisije, ki državljanom EU zagotavlja dostop do (plačljivih) digitalnih vsebin iz katere koli države Evropske unije. V ta okvir sodijo vsebine, kot so naročnine na televizijske programe, storitve dostopa do filmov, serij, športnih prenosov, glasbe, elektronskih knjig, iger in podobno. Kaj natančno ta regulativa prinaša potrošnikom in, ali dejansko odpravlja čisto vse ovire, razlagamo v obliki vprašanj in odgovorov.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Kaj točno zagotavlja nova regulativa?
Potrošniki, ki so naročeni na digitalne vsebine v svoji državi, bodo lahko do vseh vsebin pod enakimi pogoji dostopali tudi v kateri koli drugi državi, članici Evropske unije. Ponudnikom omenjenih vsebin pri tem ne bo treba sklepati pogodb z lastniki pravic za vsako novo državo, dovolj bo, da bodo imeli pravice za prenos v domači državi.

Katere so tipične storitve, ki so del nove regulative?
1. Digitalne platforme za ogled televizijskih programov (Tvin, Eon, T2Go, A1 Now ...): vsi televizijski programi, ki jih lahko spremljate v Sloveniji, bodo od 1. aprila brez omejitev dostopni tudi v EU.
2. Naročeni programi – filmski, športni ... (Netflix, Voyo ...): v vseh državah EU boste lahko dostopali do enake vsebine, kot je na voljo v Sloveniji. Morda bodo posamezni ponudniki omogočali tudi ogled vsebin, ki so na voljo v obiskani državi, a to bo zgolj njihova dobra volja.
3. Pretočne glasbene storitve (Deezer, Apple Music ...): glasbo, ki jo lahko poslušate v Sloveniji, boste lahko pretakali tudi v ostalih državah EU. Tudi tukaj velja, da se bodo ponudniki lahko odločili za dodano lokalno vsebino, a to ni zahteva regulative.
4. Vsebina ostalih elektronskih storitev (e-knjige, igre ...): v vseh državah EU boste na enak način dostopali vsaj do vsebine, ki je na voljo v Sloveniji.

Ali regulativa velja tudi za brezplačno dostopne digitalne vsebine (denimo nacionalnih televizij)?
Ponudniki brezplačno dostopnih vsebin niso zavezani slediti regulativi, se pa lahko sami odločijo in to ponudijo svojim gledalcem. Pri tem morajo poskrbeti za ustrezno identifikacijo, kar pomeni, da bodo najverjetneje vzpostavili sistem prijave.

Kako bodo ponudniki preverjali, ali je uporabnik res upravičen do storitev v njihovi državi?
Pri vseh naročnikih bodo ob sklenitvi ali podaljšanju pogodbe preverili stalno prebivališče, pri čemer bodo lahko uporabili največ dva od v regulaciji naštetih načinov (denimo obstoj telekomunikacijskega priključka na naslovu, preverjanje IP-naslova, podatki s plačilne kartice in podobno).

Ali bom lahko od 1. aprila naprej gledal vsebino ponudnikov iz drugih držav (denimo španske nadaljevanke, britanske športne kanale ...)?
Žal ne. Regulativa namreč ne pokriva dostopa do digitalnih vsebin v drugih državah, ampak ureja samo primere, ko je potrošnik naročen nanje v svoji državi. Tako še vedno velja, da so za Slovence nedostopne določene storitve, ki so popularne v številnih državah EU (denimo Spotify za glasbo). Tovrstno problematiko bo vsaj deloma pokril predlog nove zakonodaje na področju avtorskih pravic, o katerem trenutno tečejo pogajanja.

Ali bodo ponudniki vsebin lahko zaračunavali dostop v ostalih državah EU?
Ne, digitalna vsebina mora biti naročniku tudi v ostalih državah dostopna pod enakimi pogoji kot doma. Poleg samega obsega vsebin v ta okvir sodijo tudi stroški dostopa. Dodatnih stroškov za dostop v vsej EU ponudniki ne bodo smeli zaračunavati.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju