BEUC: stroški uporabe avtomobila bodo kmalu enaki – ne glede na pogon!

29. november 2016

Avto in oprema za avto Ekologija in varstvo okolja
BEUC: stroški uporabe avtomobila bodo kmalu enaki – ne glede na pogon!

Analiza stroškov uporabe avtomobila z različnimi pogoni v naslednjih 10 do 15 letih je pokazala, da bo že čez dobrih pet let povsem vseeno, ali bo motor v avtomobilu bencinski, dizelski, hibridni ali električni – stroški uporabe skozi prva 4 leta bodo za vse praktično enaki, kasneje pa se tehtnica konkretno nagne na stran električnih avtomobilov. Pri tem je treba poudariti, da je analiza povsem nevtralna in ne upošteva nikakršnih spodbud ali drugih netržnih elementov. Njena osnova pa so vendarle predvidevanja, da bo Evropska unija sprejela nov paket ukrepov za zmanjšanje izpustov tudi po letu 2021.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Pri nastajanju analize so sodelovali strokovnjaki iz najrazličnejših področij – od okoljevarstvenih in potrošniških organizacij do avtomobilske organizacije FIA, združenja evropskih leasingodajalcev in ostalih organizacijh, ki so povezane z najemom, servisiranjem in lastništvom avtomobila. Pri tem so stroške avtomobila izračunavali od spodaj navzgor – osnovni šasiji so dodali strošek pogonskega sklopa, prostora za shranjevanje energije (baterije, posoda z vodikom ...), dodatne stroške prenosa, stroške, ki jih bodo morali proizvajalci upoštevati zaradi povečevanja učinkovitosti in, seveda, tudi prodajne marže.

Ne glede na tip pogona največji strošek predstavlja izguba vrednosti, zaradi česar bodo z novimi tehnologijami najbolj privarčevali kupci rabljenih avtomobilov. Zato bo strošek uporabe električnega avtomobila skozi njegovo celotno življenjsko dobo (16 let) že pri avtomobilih, kupljenih po letu 2020, nižji od stroška avtomobilov z bencinskim, a tudi dizelskim pogonom. Za kupce novih avtomobilov se bo strošek uporabe električnega avtomobila s tistim pri avtomobilih s klasičnim pogonom izenačil v letu 2024.

Kot že omenjeno, analiza ne upošteva morebitnih spodbud za nakup avtomobilov z manj izpusti na državni ali lokalni ravni, a očitno bodo te spodbude potrebne le v nekaj naslednjih letih, nato pa bodo lahko potrošniki avtomobile tudi brez njih izbirali glede na svoja prepričanja in se bistveno lažje kot do zdaj odločali za alternativne pogone (poleg električnega tudi hibridnega, priključnega hibridnega ali celo vodikovega, ki sicer ostaja najdražji, a se bo razlika drastično zmanjšala).

Z ustreznimi ukrepi na ravni Evropske unije, ki želi izpuste na področju transporta do leta 2050 v primerjavi z letom 1990 zmanjšati za 60 %, bodo v času uporabe privarčevali tudi potrošniki, ki se bodo odločili za nakup avtomobilov z bencinskim ali dizelskim motorjem. V primerjavi z avtomobilom, kupljenim v letu 2015, naj bi tisti, kupljen v letu 2025 omogočil od 4400 do 9400 evrov prihranka.

Kot ugotavljajo avtorji analize, je tudi predvideni cilj 70 g izpustov CO2 na kilometer mogoče doseči zgolj s povečevanjem učinkovitosti motorjev z notranjim izgorevanjem. Na predstavitvi poročila z analizo so sodelujoči ponovno poudarili tudi nujnost spremembe ne samo merilnega postopka, pač pa tudi nadzora trga, s čemer bi realno porabo goriva in izpuste čim bolj približali tistim, izmerjenim v laboratoriju, kar bi lahko potrošnikov prineslo še dodatne prihranke.

"Analiza in poročilo sta zelo dobra novica za potrošnike, ki bodo lahko sami izbirali, katera tehnologija bo poganjala njihove prihodnje avtomobile," je med predstavitvijo poročila povedal Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije, ki je tudi sodeloval pri pripravi analize. "Hkrati smo ugotovili, da bodo avtomobili v bližnji prihodnosti bistveno manj onesnaževali zrak, a bo to potrošnikom obenem prineslo tudi nižje stroške uporabe. Še toliko bolj tistim, ki se odločajo za nakup rabljenih avtomobilov, kar je pomembno tudi za slovenske potrošnike."


Poročilo Low carbon cars in 2025 (Nizkoogljični avtomobili v letu 2025) je na voljo na spletni strani Evropske potrošniške organizacije BEUC (v angleščini)

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju