Bančna nadomestila za »quasi-cash« transakcije: leto dni kasneje še vedno brez odgovora

10. oktober 2025

Osebni računi
Bančna nadomestila za »quasi-cash« transakcije: leto dni kasneje še vedno brez odgovora

Mineva več kot leto dni, odkar je ZPS opozorila na vprašljivo prakso NLB pri zaračunavanju nadomestil za t. i. quasi-cash transakcije, npr. za polnjenje računov ali denarnic pri neobankah N26, Revolut ipd. V tem času se razen dveh sprememb žal ni zgodilo nič bistvenega.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Kaj se je zgodilo v enem letu?

  1. NLB je na svoji spletni strani objavila seznam prodajnih mest, kjer tega nadomestila ne zaračunava. A seznam obsega izključno slovenska prodajna mesta, medtem ko nakazila na neobanke ostajajo predmet dodatnega nadomestila.
  2. Hkrati pozdravljamo spremembo prakse NLB, da svojih komitentov o spremembah splošnih pogojev poslovanja ne obvešča zgolj prek izpiskov. Teh ob digitalnih bančnih aplikacijah marsikdo ne spremlja več. NLB zdaj te spremembe sporoča tudi prek sporočil prek elektronske pošte.

Vendar pa navedeno ne spremeni dejstva, da NLB še vedno vztraja pri stališču, da način zaračunavanja nadomestila za quasi-cash transakcije ni nezakonit.

Ob tem ne pomaga, da Banka Slovenije še vedno ni zaključila odprtega postopka in podala svojega jasnega in dokočnega stališča glede skladnosti uvedenega nadomestila s slovensko in evropsko zakonodajo. Zaradi nedokončanega primera tudi ZPS ne more nadaljevati z ukrepanjem pri pristojnih evropskih organih.

Medtem so se potrošniki najverjetneje že prilagodili: za nakazovanje denarja na račune pri neobankah lahko uporabljajo cenovno ugodnejše poti (nakazilo prek SEPA namesto uporabe funkcionalnosti “top-up”), ki pa pogosto pomenijo slabšo uporabniško izkušnjo. Toda to ne rešuje bistvenega vprašanja – ali je zaračunavanje tovrstnih nadomestil sploh zakonito.

ZPS je zato ponovno pozvala Banko Slovenije, naj postopek zaključi brez nadaljnjega odlašanja in slovenskim potrošnikom čim prej zagotovi svoje stališče in jasen odgovor.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Članom ZPS je na voljo vsak dan. Svetujejo izkušeni pravni strokovnjaki.

Za člane: 01 432 00 89

Svetovanje o pravicah pacientov (financira Mestna občina Ljubljana): 01 474 06 10

Več o svetovanju