Anketa Food PRO: katera vrsta kosmičev je najbolj priljubljena?
14. januar 2021
Najbolj priljubljeni med žiti za zajtrk so ovseni kosmiči, otroci pa najpogosteje posežejo po čokoladnih oziroma kakavovih kosmičih. V spletni anketi, ki smo jo oktobra pripravili v okviru mednarodnega projekta Food PRO, je sodelovalo več kot tisoč potrošnikov.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Večina jih najpogosteje poseže po ovsenih kosmičih, nekoliko manj pogosto izberejo koruzne kosmiče in mislije s sadjem ali čokolado. Po kakavovih/čokoladnih kosmičih pa poseže le petina vprašanih.
Za ovsene kosmiče se pogosteje odločajo v gospodinjstvih, kjer ne živijo otroci od 12 let. Nasprotno pa tisti z otroki pogosteje izberejo čokoladne/kakavove kosmiče. Glede na rezultate ankete, kakavove/čokoladne kosmiče najpogosteje uživajo otroci, pogosto pa jih uživajo kar anketiranci sami oziroma njihovi partnerji.
Po kakavove/čokoladne kosmiče se najpogosteje odpravijo v Spar (49 %) in Hofer (45 %), manj kot tretjina pa jih te izdelke kupuje v Mercatorju in Lidlu. Najpogosteje sicer posežejo po blagovnih znamkah Nestle in Happy harvest iz Hoferja, a veliko se jih odloči tudi za Lidlovo blagovno znamko Crownfield, Lino, Kellog's in Spar.
Čokoladni/kakavovi kosmiči najpogosteje za zajtrk
Več kot polovica (58 %) najraje izbere navadne čokoladne/kakavove kosmiče brez polnjenja ali obliva. Obliki, ne posvečajo veliko pozornosti, če pa že, potem najraje izberejo kroglice. Najraje si jih privoščijo za zajtrk, manj pogosteje za večerjo. Redko jih jedo za malico ali posladek.
Skoraj polovica vedno preveri hranilno vrednost izdelka na embalaži
Pri izbiri čokoladnih in kakavovih kosmičev so anketirancem najbolj pomembni vsebnost sladkorja in prehranske vlaknine ter hrustljavost . Najmanj jim je pri izboru pomembno oglaševanje.
Ko smo jih vprašali glede preverjanja hranilnih tabel na embalaži, je skoraj polovica vprašanih (49%) odgovorila, da vedno preveri hranilno tabelo na embalaži izdelka, več kot tretjina jih to stori občasno, skoraj četrtina pa nikoli. Večina primerja hranilne vrednosti na embalaži med podobnimi izdelki.
V anketi je skupaj sodelovalo 1040 anketirancev. Večina jih je bila ženskega spola, največ anketiranih je bilo starih med 21 in 40 let (47 %), več kot tretjina pa starih med 41 in 60 let. Večina sodelujočih v anketi živi v gospodinjstvu brez otroka (ki je star manj kot 12 let).
{rsform 93}
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.