Ali vam je turistična agencija Kompas odpovedala potovanje?
9. julij 2024

Zasledili smo, da turistična agencija Kompas odpoveduje nekatera potovanja v Grčijo. Zbrali smo nekaj ključnih vprašanj in odgovorov.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Kaj lahko stori potrošnik, ki je plačal potovanje pri turistični agenciji, ta pa potovanje odpove? Ali mu agencija lahko izstavi dobropis?
Kadar turistična agencija odpove potovanje, je dolžna potrošniku vrniti vsa prejeta plačila. To pomeni, da mora vrniti denar in ne le npr. izstaviti dobropisa oziroma bona. Vsa opravljena plačila mora vrniti najpozneje v 14 dneh po odstopu od pogodbe.
Pri tem bi želeli opozoriti, da odgovornost za vračilo plačil, razen izjemoma, nosi organizator potovanja in ne npr. turistična agencija posrednik, pri kateri je potrošnik vplačal aranžma. Zato naj potrošniki na potrdilu o potovanju preverijo, ali je bila turistična agencija Kompas v njem navedena kot organizator potovanja.
Če agencija, ki je organizator potovanja, potrošniku ne vrne prejetih plačil, lahko potrošnik poda prijavo na Tržni inšpektorat RS. Ta lahko agenciji zaradi nespoštovanja zakonskih določil izreče globo (v razponu od 1500 do 5000 €).
Dodamo lahko še, da so potrošniki, razen izjemoma, upravičeni tudi do povračila škode, če jim je ta nastala.
Ali turistična agencija lahko od potrošnika zahteva, da sprejme nadomestno potovanje?
Če turistična agencija ugotovi, da je pred začetkom turističnega paketa prisiljena znatno spremeniti bistvene značilnosti potovalnih storitev, ima potrošnik pravico, da se odloči:
- lahko privoli v spremembo, ki jo predlaga agencija,
- ali pa odstopi od pogodbe o paketnem potovanju, ne da bi plačal odstopnino.
Če potrošnik v postavljenem roku ne odgovori na ponudbo agencije, se šteje, da odstopa od pogodbe.
Kadar torej potrošnik odstopi od že sklenjene pogodbe, lahko sprejme nadomestni turistični paket, če ga agencija ponuja. Tak nadomestni paket naj bi bil enakovredne ali višje kakovosti kot prvotni paket.
Če pa potrošnik nato dobi turistični paket, ki je slabše kakovosti ali cenovno manj vreden od prvotnega turističnega paketa, je upravičen do ustreznega znižanja cene.
Če pa potrošnik odstopi od pogodbe o paketnem potovanju in ne sprejme nadomestnega turističnega paketa, mu mora agencija brez nepotrebnega odlašanja vrniti vsa plačila in to najpozneje v 14 dneh po odstopu od pogodbe.
Glede na to, da potrošniki sporočajo, da jih je agencija obvestila o odstopu oz. o ponudbi nadomestnega aranžmaja tik pred začetkom potovanja, je smiselno, da potrošniki izberejo ponujeno možnost, saj so si že rezervirali dopust in bodo sami v kratkem času težko našli drugo opcijo. Kot že rečeno, pa lahko (če nadomestna storitve ne bo enake ali boljše kakovosti oz cene), po vrnitvi s potovanja od agencije zahtevajo ustrezno znižanje cene. Reklamirajo lahko tudi vse morebitne pomanjkljivosti.
V primeru, da se ne odločijo za nadomestno potovanje, pa morajo prejeti vrnjena plačila v roku 14 dni.
Če jih ne bodo, lahko podajo prijavo na Tržni inšpektorat.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.