Airbnb naj pogoje poslovanja uskladi s pravili EU

17. julij 2018

Airbnb naj pogoje poslovanja uskladi s pravili EU

Evropska komisija in organi za varstvo potrošnikov zahtevajo od Airbnb, da svoje pogoje poslovanja uskladi s pravili EU o varstvu potrošnikov in pregledno navaja cene.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Evropska komisarka za pravosodje, potrošnike in enakost spolov Vera Jourová: ”Priljubljenost ne sme biti izgovor za nespoštovanje pravil EU o varstvu potrošnikov. Potrošnikom mora biti omogočeno, da enostavno razumejo, za kaj plačujejo in koliko naj bi za storitve plačali, poleg tega morajo biti pravila poštena, na primer v primeru odpovedi nastanitve s strani lastnika stanovanja. Pričakujem, da bo Airbnb hitro našel prave rešitve.”

Trenutni način navajanja cen in številni pogoji Airbnb niso v skladu z določbami direktive o nepoštenih poslovnih praksah, direktive o nedovoljenih pogojih v potrošniških pogodbah in uredbe o pristojnosti v civilnih in gospodarskih zadevah. Z

ato so evropski organi za varstvo potrošnikov in Komisija zahtevali, da Airbnb uskladi poslovanje s pravili, ki veljajo v EU. Podjetje ima čas do konca avgusta, da pripravi predloge. Ko bo Airbnb predlagal rešitve za odpravo ugotovljenih nepravilnosti, bodo Komisija in organi EU za varstvo potrošnikov preučili predlagane spremembe.

Če predlagane rešitve ne bodo zadovoljive, lahko Airbnb doletijo izvršilni ukrepi.

Preglednost cen in druge nepoštene poslovne prakse

Airbnb bi moral:

  • spremeniti način navajanja informacij o cenah na spletnem mestu že ob začetnem iskanju. Navedena mora biti celotna cena, vključno z vsemi obveznimi stroški in pristojbinami, kot so stroški za storitve in čiščenje. V primerih, ko končne cene ni mogoče izračunati vnaprej, pa bi moral Airbnb potrošnika na jasen način obvestiti, da bo moral morda doplačati;
  • jasno navesti, ali gre za ponudbo zasebnega ali poslovnega ponudnika, saj se v tem primeru pravila o varstvu potrošnikov razlikujejo.

Pojasnitev pogojev ali odstranitev nedovoljenih pogojev

Pogoje zagotavljanja storitev Airbnb je treba uskladiti z evropsko zakonodajo o varstvu potrošnikov. Tipski pogoji ne smejo povzročiti znatnega neravnotežja v pogodbenih pravicah in obveznostih strank v škodo potrošnika, sestavljeni pa morajo biti v jasnem in razumljivem jeziku.

Za Airbnb to na primer pomeni:

  • da podjetje ne bi smelo zavajati potrošnikov tako, da so v primeru spora primorani iti na sodišče v drugi državi, kot je njihova država članica stalnega prebivališča;
  • Airbnb se ne sme enostransko in brez obrazložitve odločati, kateri pogoji lahko ostanejo veljavni v primeru prenehanja pogodbe;
  • Airbnb potrošnikov ne sme prikrajšati za njihovo osnovno pravno pravico, da tožijo gostitelja v primeru osebne ali druge škode;
  • Airbnb ne sme enostransko spreminjati pogojev, ne da bi o tem vnaprej jasno obvestil potrošnike in ne da bi jim pri tem dal možnost odstopa od pogodbe;
  • Prenehanje ali zadržanje izvajanja pogodbe s strani Airbnb bi moralo biti potrošnikom utemeljeno, urejeno z jasnimi pravili, potrošnik pa bi moral imeti pravico do ustreznega nadomestila ali pravico do pritožbe;
  • Politika Airbnb glede povračil, nadomestil in izterjave odškodninskih zahtevkov bi morala biti jasno opredeljena in potrošnikov ne bi smela prikrajšati za njihovo pravico do uporabe razpoložljivih pravnih sredstev.

In nazadnje, Airbnb bi moral na svojem spletnem mestu zagotoviti enostavno dostopno povezavo do platforme za spletno reševanje sporov in vseh potrebnih informacij v zvezi z reševanjem sporov v skladu z uredbo o spletnem reševanju sporov.

Airbnb ima sedaj čas do konca avgusta, da predlaga podrobne rešitve, kako bo svoje ravnanje uskladil z zakonodajo EU o varstvu potrošnikov. Komisija in organi za varstvo potrošnikov se bodo po potrebi septembra sestali s predstavniki Airbnb, da bi rešili nerešena vprašanja. Če predlogi Airbnb ne bodo zadovoljivi, bi se lahko organi za varstvo potrošnikov odločili za izvršilne ukrepe.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju