2025: nižje vrednosti izpustov za 20%
3. oktober 2018
EP za strožje zmanjševanje izpustov CO2 pri avtomobilih. Na zasedanju Evropskega parlamenta so danes potrdili cilje Evropske unije na področju izpustov ogljikovega dioksida iz avtomobilskih motorjev. Povprečne vrednosti izpustov CO2 v EU prodanih avtomobilov se bodo do leta 2025 znižale za 20 odstotkov, do leta 2030 pa za 40 odstotkov. Strinjali so se tudi z začetkom izvajanja meritev izpustov v realnem prometu od leta 2023 naprej.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Evropska komisija je sicer predlagala nekoliko blažje zmanjšanje izpustov, in sicer za 15 odstotkov do leta 2025 oziroma za 30 % do leta 2030, a je okoljski odbor Evropskega parlamenta poslancem predlagal strožje znižanje, ki so ga zdaj nekoliko prilagodili. Evropske potrošniške organizacije smo z doseženim rezultatom zadovoljne, saj sprejeti standardi pomenijo dobrobit ne samo zaradi manj toplogrednih plinov v ozračju, pač pa tudi za denarnice potrošnikov. Nižji izpusti namreč pomenijo tudi nižje stroške za gorivo, hkrati pa se bo v želji za doseganje povprečnih izpustov skoraj nujno v paleti avtomobilskih proizvajalcev pojavilo več električnih, hibridnih in priključnohibridnih avtomobilov.
Pomemben prelom bo pomenil tudi začetek meritev izpustov v realnem prometu, saj je po nekaterih raziskavah povprečni potrošnik v EU letno za gorivo plačal za vsaj 400 evrov več kot bi moral glede na podatke meritev v laboratoriju. V okviru projekta Potrošnikov ZOOM smo ugotovili, da bi lahko samo v Sloveniji vsako leto privarčevali vsaj 130 milijonov evrov, če bi podatki o porabi goriva, ki jih objavljajo proizvajalci, vsaj približno držali. Uradni test porabe goriva v realnem prometu bo to razliko praktično izničil.
Poslanci Evropskega parlamenta so sprejeli tudi tretjo pomembno točko, povezano s ponudbo avtomobilov v prihodnosti. Do zdaj je veljalo, da so avtomobilske tovarne za vsako okoljsko prijaznejše vozilo (torej takšno z nizkimi ali ničelnimi izpusti) dobili nekakšen odpustek, torej korenček, po novem pa bodo dodali tudi palico v obliki strožjih skupnih ciljev CO2, če avtomobilska tovarna ne bo ponujala takšnih vozil ali pa jih bo v paleti premalo.
Po besedah Boštjana Okorna iz Zveze potrošnikov Slovenije so sprejete zaveze zelo pozitiven znak, da bodo avtomobili v prihodnosti postali čistejši, pri čemer je posebej pomembno, da bodo izpuste merili tudi v realnem prometu in ne samo v laboratoriju. "Za potrošnike to lahko pomeni samo dobro novico, saj se bo povečala ponudba okoljsko prijaznejših avtomobilov, hkrati pa bomo pred nakupom bistveno bolj natančno lahko preračunali stroške njihove uporabe. Navsezadnje bo takšen izračun lahko koristen tudi za primerjavo med stroški različnih vrsta prevoza, kar je v skladu s trajnostno mobilnostjo, ki jo zagovarjamo potrošniške organizacije."
Zveza potrošnikov Slovenije je oktobra objavila tudi poročilo raziskave o skupnih stroških lastništva avtomobila, iz katere je razvidno, da bo glavno besedo pri izbiri imel potrošnik, ne pa uporabljena tehnologija. V raziskavi je bilo že predvideno, da bodo avtomobili v prihodnosti opremljeni z naprednejšo okoljski tehnologijo, kar se bo odrazilo v nižjim stroških uporabe ne samo pri električnih in avtomobilih z zelo nizkimi izpusti, pač pa tudi pri ostalih modelih z bencinskim ali dizelskim motorjem.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.