Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Trgovina
Trgovina
17. december 2021

Ste prek spleta kupili izdelek, ki ga v resnici ne rabite, pa ste si kasneje premislili? Morda je vašim bližnjim (to se žal pogosto dogaja predvsem starejšim osebam) izdelek, ki ga ne potrebujejo, po telefonu prodal vsiljiv prodajalec?

Po Zakonu o varstvu potrošnikov (ZVPot) se pogodba šteje za sklenjeno na daljavo, če sta izpolnjena naslednja pogoja:

  • pogodba je sklenjena na podlagi organizirane prodaje na daljavo ali sistema opravljanja storitev brez istočasne fizične navzočnosti potrošnika in trgovca ter
  • z izključno uporabo sredstev za komuniciranje na daljavo vse do trenutka in vključno s trenutkom sklenitve pogodbe.

Ni torej kar avtomatično vsaka pogodba, ki jo na primer sklenemo preko elektronske pošte, pogodba na daljavo, kot jo opredeljuje ZVPot.

Zakaj je to za potrošnike pomembno? Ker imajo po ZVPot le pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, pravico odstopiti od pogodbe v roku 14 dni od dobave blaga oziroma od dneva sklenitve pogodbe o opravi storitve.

Kaj vse štejemo med sredstva za komuniciranje na daljavo, kako prodajalca obvestiti o odstopu, katere so zakonske izjeme, kjer pravice do odstopa ni ter druge bistvene informacije, pa si oglejte v našem kratkem izobraževalnem videu.

vemvec-noga

Sveže e-novice ZPS, vsak teden

Naročite se na naše tedenske e-novice. Sproti spremljajte aktualne teste, koristne potrošniške nasvete in druge novosti. Od prejema e-novic se lahko kadarkoli odjavite.

Umik in odpoklic izdelkov

Več