Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Trgovina
Trgovina
07. september 2021

Prodajalec mi je na domu predstavil delovanje vodnega sesalnika in mi zagotovil, da ga lahko kupim na obroke. Poslati sem mu morala kopijo osebne izkaznice in plačilno listo. Čez dobra dva tedna me je obvestil, da so mi zavrnili možnost kreditiranja za nakup sesalnika in da moram sesalnik plačati takoj.

Ali moram res plačati sesalnik v enkratnem znesku, saj prodajalec trdi, da sem že zamudila zakonski 14-dnevni rok za odstop od pogodbe? Če bi vedela, da moram sesalnik plačati takoj, se za nakup ne bi nikoli odločila.

Odgovor ZPS

Potrošnica nam je posredovala sklenjeno pogodbo, ki ni vsebovala nekaterih zakonsko obveznih informacij. Iz pogodbe ni bilo razvidno, ali gre za nakup na obroke ali za nakup s sklenitvijo povezane kreditne pogodbe, niti ni vsebovala kakršnih koli določb o načinu, stroških in rokih plačila.

Poleg tega so pogodbeni pogoji potrošnico zavezovali k nakupu tudi v primeru zavrnitve financiranja. Potrošnici smo predlagali, naj prodajalca pisno obvesti, da šteje pogodbo za razvezano in zahteva vračilo že plačanega dela kupnine, prodajalec pa naj aparat prevzame na njenem naslovu po predhodnem dogovoru.

Potrošnici je po nekaj pregovarjanja aparat uspelo vrniti, prodajalec pa ji je vrnil kupnino. Zaradi suma uporabe nepoštenih pogodbenih pogojev in kršitve drugih obveznosti, ki jih prodajalcem nalaga Zakon o varstvu potrošnikov, smo pogodbo posredovali v presojo tržnemu inšpektoratu.

Odgovor pripravil: Matjaž Jakin

Sveže e-novice ZPS, vsak teden

Naročite se na naše tedenske e-novice. Sproti spremljajte aktualne teste, koristne potrošniške nasvete in druge novosti. Od prejema e-novic se lahko kadarkoli odjavite.

Umik in odpoklic izdelkov

Več