Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Trgovina
Trgovina
09. junij 2021

Pri mobilnem telefonu, ki smo ga kupili pri slovenskem operaterju, je prišlo do okvare (zmrznjen prikaz na zaslonu), zato smo uveljavljali garancijo pri prodajalcu. Ta nas je opozoril, da moramo pred oddajo telefona na servis izključiti eno od varnostnih funkcij, kar zaradi okvare ni bilo mogoče. Serviser zato ni mogel dostopati do funkcij telefona in je nepopravljenega vrnil prodajalcu.

Prodajalec nam je svetoval, naj pokličemo pomoč proizvajalca in povprašamo, kako izključiti varnostne funkcije. A telefonska pomoč je na voljo le v angleščini. Nekako smo se sicer razumeli, navodila niso bila preveč zapletena, vendar me zanima, ali je to sploh v skladu s pravili.

Odgovor ZPS

Zakon o varstvu potrošnikov pri izdelkih, za katere je garancija obvezna, določa številne obveznosti proizvajalca in prodajalca, kot so zagotavljanje brezplačne odprave napak v času garancijskega roka, izročitev garancijskega lista, navodil za sestavo in uporabo ter seznam pooblaščenih servisov.

Vprašanje pomoči na daljavo (ali po spletnih straneh) pa zakonsko ni natančno opredeljeno. V vašem primeru je bil za uveljavljanje garancije edina stična točka prodajalec, ki bi vam moral pomagati, da bi telefon ustrezno pripravili za popravilo na servisu.

Čudi nas, da ni poznal načina, kako odstraniti varnostno zaščito prek spletne strani, kot so vam razložili med pogovorom s klicnim centrom. V takšnih primerih bi morali od prodajalca zahtevati, da sam poizve, na kakšen način je treba telefon "pripraviti" za sprejem na servis in vam prenese navodila.

Vsekakor ne gre za primer dobre prakse, saj bi lahko zaplet rešili na preprostejši način ob sodelovanju prodajalca in pooblaščenega servisa. Strinjamo se, da pomoč v angleščini številnim uporabnikom ne pomaga, a tu se tudi odraža odnos matičnega podjetja proizvajalca do slovenskega trga, ki ga očitno podcenjuje in ne omogoča enake kakovosti storitev, kot jo imajo uporabniki v številnih drugih državah.

Avtor: Boštjan Okorn

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA