Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Trgovina
Trgovina
16. april 2021

V poslovalnici trgovine, ki prodaja zabavno elektroniko, sem želel kupiti pametni telefon. Do zdaj s pametnimi telefoni nisem imel izkušenj in prodajalec me je prepričal v nakup vrhunskega in seveda temu primerno dragega modela. Cena je bila visoka, zato mi je prodajalec ponudil možnost nakupa na obroke, kar sem sprejel. Doma smo po pogovoru z družino ugotovili, da takšnega telefona ne potrebujem, saj bom uporabljal le osnovne funkcije, za kar bi zadostoval tudi cenejši telefon. Ali lahko izdelek vrnem ali zamenjam za cenejšega?

Menjava telefona za drugega, cenejšega, je v trgovini možna le, če to omogoča poslovna politika trgovca oziroma če se trgovec s tem strinja. Vendar ima potrošnik pri nakupu blaga na obroke v vsakem primeru pravico odstopiti od pogodbe, če to pisno sporoči prodajalcu v petnajstih dneh po podpisu pogodbe. Gre za pravico, določeno z Zakonom o varstvu potrošnikov, ki je prodajalec ne more izključiti.

Zakon določa tudi, da mora biti pogodba o prodaji na obroke sklenjena v pisni obliki in mora vsebovati informacije o skupnem znesku vseh odplačil, znesku posameznih obrokov, njihovem številu in rokih. Če teh informacij ni, lahko potrošnik odstopi od pogodbe.

V pogodbi morajo biti navedene tudi pravice, ki jih ima potrošnik v primeru prodaje na obroke: predčasno odplačilo preostanka kupnine, zahteva za podaljšanje rokov za plačilo zamujenih obrokov, odstop od pogodbe v 15 dneh od podpisa pogodbe, obveznosti v primeru razveze pogodbe. Tudi če te pravice v pogodbi niso navedene, jih potrošnik lahko uveljavlja ali pa odstopi od pogodbe.

Posledice odstopa od pogodbe so, da mora prodajalec vrniti prejete obroke z zakonitimi obrestmi od dneva, ko jih je prejel, in potrošniku povrniti nujne stroške, ki jih je imel z blagom. Potrošnik pa mora vrniti prodajalcu blago v stanju, v kakršnem je bilo ob izročitvi, in mu dati povračilo za njegovo uporabo vse do razveze pogodbe.

Avtor: Matjaž Jakin

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA