Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Stvarna napaka
Stvarna napaka
09. junij 2021

Pri slovenskem trgovcu z osebnimi avtomobili sem kupila nov avto. Nedavno so se pojavile okvare, ki onemogočajo vožnjo – avto ne vžge.

Trgovcu sem poslala pisno obvestilo o stvarni napaki in zahtevala odpravo napak. Trgovec me je pozval, da naj vozilo na svoje stroške dostavim do njegove poslovalnice. Vozilo je nevozno, trgovec pa v drugem kraju, zato bi naročilo prevoza vozila zame pomenilo precejšnje dodatne stroške.

Ali sem res dolžna plačati prevoz iz svojega žepa?

Odgovor ZPS

Potrošnik, ki uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, mora prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda (2. odstavek 37. a člena Zakona o varstvu potrošnikov – ZVPot).

Na podlagi določil ZVPot ima potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, od njega pravico zahtevati, da izpolni enega od štirih zahtevkov iz 1. odstavka 37. c člena, v vašem primeru je to zahtevek iz naslova odprave napak.

V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz 1. odstavka 37. c člena, na primer odprave napak (2. odstavek 37. c člen ZVPot).

Glede na navedeno svetujemo, da trgovcu pojasnite predmetne okoliščine in ga opozorite na svoje pravice glede stroškov prevoza. Povedano drugače: predlagajte mu, da za prevoz, če je ta potreben, poskrbi sam, na svoje stroške.

Avtorica: Jana Turk

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA