
- Podrobnosti
V zadnjih letih smo že večkrat opozorili na težave, s katerimi se srečujejo potrošniki pri nakupu vstopnic za različne dogodke na spletni strani Viagogo. Naj vas spomnimo – Viagogo je spletna platforma, kjer lahko posamezniki in podjetja preprodajajo vstopnice za različne dogodke. Obstaja tudi slovenska različica te strani, vendar so splošni pogoji, kjer so opisane vse pravice in dolžnosti potrošnika, na voljo le v angleščini. Katere so glavne težave te spletne strani?
Ključne težave, ki smo jih izpostavili tudi v naši prijavi na tržni inšpektorat, so:
- zavajanje potrošnikov z vzbujanjem vtisa, da gre za uradnega prodajalca vstopnic;
- splošni pogoji in izjava o zasebnosti so v angleškem jeziku, čeprav je stran v slovenščini;
- netransparentnost končne cene, ki jo bo potrošnik v resnici plačal (izjemno visoki »stroški rezervacije«, ki so skriti);
- zahtevan vnos osebnih podatkov kupca, vključno s številko kreditne kartice, še pred navedbo končne cene;
- lažno vzbujanje vtisa, da je zanimanje za vstopnice izjemno in da mora kupec pohiteti z nakupom, preden jih zmanjka;
- zavajanje, da Viagogo 100-odstotno jamči za dostavo veljavnih vstopnic.
Obenem se spletna stran pogosto pojavi na vrhu Googlovih iskalnih zadetkov, zato je možnost, da bodo potrošniki kupili vstopnice, misleč, da kupujejo od uradnega prodajalca dogodka, precej velika.
S podobnimi težavami se srečujejo povsod po svetu, vendar do zdaj nadzornim organom Viagogu ni uspelo preprečiti spornih praks, skupne rešitve pa v EU za zdaj še ni na vidiku. Skupaj z Evropsko potrošniško organizacijo BEUC in švicarsko potrošniško organizacijo FRC, ki je v Švici začela obsežno kampanjo ozaveščanja potrošnikov o pasteh nakupovanja na spletni strani Viagogo, smo se zato odločili, da se kampanje ozaveščanja lotimo tudi druge potrošniške organizacije. Poleg ZPS v kampanji sodelujejo še sestrske organizacije iz Belgije (Test Achats/Test Aankoop), Češke (Dtest), Finske (Kuluttajaliitto – Konsumentförbundet ry), Poljske (SKP & Fundacja Konsumentow), Slovaške (SOS), Španije (OCU) ter Evropska potrošniška organizacija (BEUC), medtem ko so podobno kampanjo na Danskem nedavno že izvedli.
Namen kampanje je predvsem ozaveščanje potrošnikov in izpostavljanje morebitnih težav, ki jih lahko prinese nakup na spletnih straneh, kot je Viagogo. Upamo, da bo uspešna kampanja pomenila tudi dovolj velik pritisk na posamezne države, da končno zaščitijo potrošnike pred spornimi praksami, ki jih izvaja Viagogo. Ne moremo in ne smemo sprejeti argumentov nadzornih organov, da proti podjetju, ki ni registrirano v EU (sedež ima namreč v Švici), ni mogoče ukrepati, čeprav očitno cilja na evropske potrošnike. Končno ceno – in ta ni majhna – namreč na koncu vedno plačajo potrošniki.
Kakšne so vaše izkušnje z viagogom?
|
Avtor: Matjaž Jakin