Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Garancija
Garancija
19. junij 2020

"Približno pol leta po nakupu prenosnega računalnika se je na zaslonu pojavila napaka, zato sem ga oddal v garancijsko popravilo pri pooblaščenem servisu. Po več kot 45 dneh nisem prejel nobenega obvestila o odpravi napake, zato sem servis pozval, naj prenosnik zamenjajo z novim ali vrnejo kupnino. Domov sem nato prejel paket s prenosnikom, ki pa ni nov, saj kaže nekaj znakov uporabe. Servisu in proizvajalcu ne zaupam več, v vmesnem času pa sem bil prisiljen kupiti nov računalnik. Ali lahko zahtevam svoj denar nazaj?"

Za kategorije izdelkov, ki so naštete v Pravilniku o blagu, za katero se izda garancija za brezhibno delovanje, mednje spadajo tudi računalniki, mora proizvajalec obvezno izdati najmanj enoletno garancijo. Po Zakonu o varstvu potrošnikov morajo biti napake odpravljene v roku 45 dni, odkar je proizvajalec, prodajalec ali pooblaščeni servis od potrošnika prejel zahtevo za odpravo, drugače mora proizvajalec (pravice lahko potrošnik uveljavlja tudi pri prodajalcu) izdelek zamenjati z novim, brezhibnim. Če v navedenem roku napake niso odpravljene in izdelek ni zamenjan z novim, brezhibnim, ima potrošnik pravico razdreti pogodbo ali zahtevati znižanje kupnine.

Prenosnik ni bil zamenjan z novim, temveč z rabljenim oziroma obnovljenim, torej zakonska obveznost ni bila izpolnjena. Potrošniku smo zato svetovali, naj o celotnem poteku garancijskega popravila pisno obvesti prodajalca in postavi zahtevek za vračilo kupnine. Prodajalec je kupnino na koncu tudi povrnil.

Avtor: Matjaž Jakin

Sveže e-novice ZPS, vsak teden

Naročite se na naše tedenske e-novice. Sproti spremljajte aktualne teste, koristne potrošniške nasvete in druge novosti. Od prejema e-novic se lahko kadarkoli odjavite.

Umik in odpoklic izdelkov

Več