Zloraba identitete in zavajajoče oglaševanje kapljic proti parazitom

27. maj 2024

Internet in platforme Prevare in zavajajoče prakse
Zloraba identitete in zavajajoče oglaševanje kapljic proti parazitom

Spletne prevare z izdelki, ki naj bi imeli zdravilne lastnosti, so raznovrstne, a vsem je skupno, da skušajo pridobiti zaupanje žrtev, pogosto s sklicevanjem na avtoritete, kot so denimo zdravniki. Objavljamo nedaven primer zavajajoče spletne strani, ki oglašuje zdravilo proti parazitom.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Gre za izdelek Germivir, predstavljen z revolucionarnimi zdravilnimi učinki, pri čemer je podjetje zlorabilo identiteto slovenskega zdravnika Davida Zupančiča, ter z njim objavilo celo lažni intervju, v katerem naj bi produkt priporočal.

Lažni intervju z zdravnikom Davidom Zupančičem je bil medtem že umaknjen s spleta.

Identiteto dr. Zupančiča so v tem primeru zlorabili

Dr. Zupančič je jasno zanikal sodelovanje s podjetjem ter izrazil zaskrbljenost, da se njegovo ime in status zdravnika zlorabljata za prodajo nepreverjenih in morda celo škodljivih izdelkov.

Lažni intervju z zdravnikom Davidom Zupančičem - posnetek zaslona

Pristojni organi in inšpekcije na področju zdravstva opozarjajo, da morajo biti izdelki, ki so predstavljeni z lastnostmi za zdravljenje:

  1. registrirani kot zdravila, pri čemer je vsako zdravilo, za katerega je bilo pridobljeno dovoljenje za promet, mogoče najti v Centralni bazi zdravil v Sloveniji, (kjer pa oglaševanega izdelka seveda ne najdemo), ALI
  2. posebej označeni kot živila z zdravilnimi lastnostmi v skladu z Zakonom o zdravstveni ustreznosti živil in izdelkov ter snovi, ki prihajajo v stik z živili. V skladu z navedenim zakonom je namreč prepovedano živilom pripisovati zdravilne lastnosti v smislu preprečevanja, zdravljenja bolezni, v primeru da te niso potrjene in bi to lahko potrošnika zavedlo glede sestave, lastnosti, namena uporabe ali učinka delovanja.

Gre za primer zavajajoče poslovne prakse

Glede na to, da se je podjetje pri oglaševanju poslužilo celo zlorabe identitete, gre v opisanem primeru za očiten primer prevare potrošnikov ter uporabo skrajno zavajajoče poslovne prakse, ki jo prepoveduje tudi sam Zakon o varstvu potrošnikov

Opozarjamo torej, da izdelka ne kupujte! V primeru, da ste ga že naročili in prejeli, pa svetujemo, da nemudoma podate prijavo na Tržni in Zdravstveni inšpektorat RS.

Kakšne so pravice potrošnikov v takih primerih?

V primeru ugotovljene nepoštene poslovne prakse, zaradi katere ste bili odškodovani, lahko kot potrošnik odstopite od pogodbe in od trgovca zahtevate vračilo celotne kupnine ali sorazmerno znižanje kupnine.

Če podjetje uporabi nepošteno poslovno prakso in s tem povzroči oškodovanje potrošnika, ima potrošnik tudi pravico, da od podjetja zahteva povrnitev škode po splošnih pravilih o odgovornosti za škodo.

V praksi žal prevarantov pogosto ne doseže roka pravice

To zakonsko določilo je v praksi mogoče uveljavljati v primeru, ko je trgovec registriran znotraj EU, predpogoj pa seveda je, da ta sploh obstaja.

V splošnem vam svetujemo, da pred vsakim nakupom prek spleta preverite posamezno spletno stran, predvsem pa poiščete informacije o ponudniku.

Oglaševanje in prodaja izdelkov na spletnih straneh v slovenskem jeziku še ne izkazuje, da imate opravka s slovenskim trgovcem oziroma sploh verodostojnim podjetjem.

Če je podjetje registrirano v Sloveniji, se v primeru težav obrnite na Tržni inšpektorat. Ponudniki pa so pogosto tuje pravne osebe, spletne strani pa registrirane v tujini, kar pa pomeni, da v primeru kršitev nacionalnih predpisov slovenski nadzorni organi nimajo pristojnosti za ukrepanje proti njim.

Če je podjetje registrirano v Evropski uniji, Islandiji, Norveški ali Združenem kraljestvu, se za pomoč obrnite na Evropski potrošniški center. V primeru, da gre za prodajalca iz tretjih držav, pa so vaše pravice veliko bolj omejene, predvsem pa težje uresničljive.

V nekaterih primerih pa podjetje, ki prodaja sporne izdelke, v resnici sploh ne obstaja. V tem primeru vam preostane vam le, da podate prijavo na Policijo, kjer bodo skušali izslediti neznane storilce, vendar se v praksi to ne zgodi pogosto, še manjša pa je verjetnost, da boste v tem primeru prejeli vračilo kupnine, do katerega ste upravičeni.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju