Zdravljenje in pravica do drugega mnenja

10. junij 2024

Pravice pacientov
Zdravljenje in pravica do drugega mnenja

Velikokrat se zgodi, da svojim zdravnikom zaupamo na prvo žogo in smo menja, da za nas obstaja le ena možnost zdravljenja. Seveda je pomembno zaupati posameznikom, ki so strokovnjaki na svojem področju, pa vendar se vsakemu od nas kdaj pojavijo dvomi pri diagnozi. Posebno pri takih, ki bi nam lahko močno spremenile način in kakovost življenja.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Zato je dobro vedeti, da imate kot pacient pravico do drugega mnenja v okviru javne sfere.

40. člen Zakona o pacientovih pravicah določa, da imate kot pacient pravico kadarkoli pridobiti drugo mnenje pri zdravljenju na sekundarni in terciarni ravni. To pomeni pri specialistih v ambulantah ali bolnišnicah.

Tako mnenje vam mora biti zagotovljeno v razumnem času, vendar bodite pozorni, da lahko omenjeno pravico uveljavljate le enkrat za oceno istega zdravstvenega stanja.

Zanimam se za pridobitev drugega mnenja, kaj moram storiti?

Pri zdravniku ki vas zdravi, morate opraviti temeljit pogovor o razlogih, namenu in potrebnosti pridobitve drugega mnenja. Bodite čimbolj iskreni, povejte svoje dvome in skrbi, kakšne so vaše želje in cilji. Poskušajte se čim manj obremenjevati s tem, da bi iskanje takega mnenja morebiti pomenilo izrekanje nezaupnice izbranemu zdravniku. Veliko zdravnikov rado prisluhne drugemu mnenju in je odprtih za posvete z drugimi kolegi. Prav tako je cilj vsakega zdravnika tudi vaše zdravje in dobro počutje.

Odločil sem se za drugo mnenje, kje lahko to uveljavim?

To storite pri zdravniku, ki vas zdravi. Če vam ta ne more zagotoviti pravice v okviru svoje prakse oz. iste zdravstvene ustanove, vam mora to zagotoviti pri drugem izvajalcu zdravstvenih storitev v okviru mreže izvajalcev javne zdravstvene službe. Temu mora posredovati vso potrebno zdravstveno dokumentacijo, na podlagi katere bo drug zdravnik specialist preučil vaš primer. Za pridobitev drugega mnenja sami ne boste primorani opraviti dodatnih pregledov in raziskav, saj bo nov zdravnik specialist vaš primer pregledal na podlagi že obstoječe dokumentacije.

Ali je drugo mnenje plačljivo?

Gre za brezplačno storitev, ki jo lahko uveljavljate v javni sferi. To pomeni, da vam ni treba samoplačniško iskati drugega strokovnjaka, saj vam to možnost zagotavlja že slovenska zakonodaja. Če z drugim mnenjem v javni sferi ne boste zadovoljni in boste želeli še dodatna mnenja strokovnjakov, boste morali iti po samoplačniški poti.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju