Zakaj je nujno redno vzdrževanje toplotne črpalke?
14. januar 2025

Redno vzdrževanje je nujno za dolgo življenjsko dobo toplotne črpalke. Poleg tega je ključnega pomena za njeno učinkovito delovanje – bolj kot je učinkovito, manjši so stroški za ogrevanje. Nadzor in vzdrževanje je v zadnjih letih olajšal daljinski nadzor v oblaku, ki omogoča daljinsko diagnostiko, a za nekaj stvari mora poskrbeti tudi sam uporabnik.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Toplotna črpalka je sestavljena iz več komponent, ki morajo za kar največjo učinkovitost delovati brezhibno. Najbolj obremenjena je zunanja enota, ki je izpostavljena vremenskim vplivom, kot so nihanje temperature, dež, sneg, sonce, tudi pred prahom ni varna. Z rednim vzdrževanjem zagotovimo, da bo naprava delovala brezhibno in učinkovito, stroški za ogrevanje (in hlajenje) manjši, življenjska doba toplotne črpalke pa daljša.
Kaj lahko storite sami?
K učinkovitemu delovanju toplotne črpalke in s tem k njeni daljši življenjski dobi lahko sami pripomorete tako, da poskrbite za osnovno vzdrževanje:
- vsak mesec preglejte zračne filtre in jih po potrebi očistite ali zamenjajte;
- poskrbite, da se pozimi na zunanji enoti ne nabirata sneg in led, ki ovirata delovanje toplotne črpalke;
- iz neposredne bližine zunanje enote odstranite vejevje in vse, kar bi se lahko zataknilo v ventilator;
- predvsem pa se s pooblaščenim serviserjem dogovorite za redne preglede toplotne črpalke.
Kdaj je čas za servis toplotne črpalke?
Reden servis lahko prepreči (drage) okvare na vrhuncu ogrevalne sezone, zaradi česar bi lahko sredi zime ostali brez ogrevanja. Priporočljivo ga je opraviti vsaj na dve leti, še bolje vsako leto, ob koncu ogrevalne sezone ali pred začetkom nove – preverite pri proizvajalcu, nekateri namreč z rednimi pooblaščenimi servisi pogojujejo veljavnost garancije.
Pogostost servisiranja je sicer odvisna od tipa toplotne črpalke, njene starosti in tudi načina uporabe. Vsekakor pri tem upoštevajte priporočila proizvajalca, napravo pa naj vzdržuje pooblaščeni serviser, ki pozna njeno delovanje, ima na voljo originalne rezervne dele in lahko po potrebi prilagodi nastavitve, tako da bo delovanje optimalno.
Kaj vključuje redni servis?
Redni servis toplotne črpalke vključuje več pomembnih korakov, ki se lahko od proizvajalca do proizvajalca nekoliko razlikujejo.
Na splošno pa serviser takrat opravi celostni vizualni in funkcionalni pregled tako notranje kot zunanje enote in pri tem med drugim:
- notranjo enoto očisti prahu in umazanije, zunanjo pa listja in drugih smeti, ki lahko ovirajo pretok zraka,
- preveri delovanje glavnih komponent toplotne črpalke,
- očisti prenosnik toplote (umazanija in obloge slabijo njegovo delovanje in s tem tudi učinkovitost celotnega ogrevalnega sistema),
- preveri ogrevalno vodo v sistemu, ki mora biti bistra in čista, brez usedlin (usedline ovirajo pretok in lahko povzročijo zamašitev sistema),
- preveri odvod kondenza iz zunanje enote,
- preveri pritisk in tlak hladilnega plina ter tesnost priključkov,
- preveri delovanje vodnih filtrov in ekspanzijske posode.
Skrajni čas, da pokličete serviserja, pa so nekateri opozorilni znaki:
- neobičajni zvoki med delovanjem – nenavadno piskanje ali ropotanje lahko nakazuje na težave s kompresorjem ali drugimi mehanskimi deli;
- slabša učinkovitost ogrevanja (ali hlajenja) – če toplotna črpalka prostorov ne ogreje (ali shladi) na želeno temperaturo, je to lahko znak za zamašitev sistema ali težave s hladilnim sredstvom;
- večja poraba energije – nepričakovano visok račun za elektriko nakazuje, da sistem ne deluje učinkovito in potrebuje pregled;
- samodejno izklapljanje – razlog za samodejno izklapljanje toplotne črpalke je lahko notranja napaka ali druga nepravilnost v sistemu.


Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.