Vrste avtodomov in razlike med njimi
6. april 2022
V osnovi je avtodom, ki ga lahko vozimo z izpitom B-kategorije, vedno postavljen na kombijevo podvozje, a razlike med posameznimi vrstami so tako velike, da konkretno krojijo udobje bivanja in tudi vožnje, torej celotnega doživetja.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Nadgrajen kombi
Marsikateri je na cesti videti kot običajen kombi, morda ima nekoliko daljšo medosno razdaljo, včasih je celo enako visok, zaradi česar v bivalnem delu ni stojne višine. V nekaterih modelih je višino mogoče povečati z dvižno streho, lahko pa je streha višja že v osnovi. Tako naj bi bila zagotovljena stojna višina, a ne nujno tudi za dolgine.
Nadgrajeni kombiji so najbolj primerni za dve osebi, saj imajo manj bivalnega prostora (in manj prostora za prtljago). Za daljše vožnje so bolj primerni, imajo manj zračnega upora in posledično manjšo porabo goriva, so bolj okretni, z njimi se boste lahko zapeljali tudi v središča mest ali po ozkih ulicah srednjeveških krajev.
Alkoven
Če bi otroku rekli, naj nariše avtodom, bi skoraj gotovo narisal alkovna. Njegova posebnost je visoka »grba« nad voznikovim delom kabine, v kateri sta običajno dve ležišči. Za še dve je prostora v zadnjem delu, zložiti je mogoče tudi mizico, tako da v takšnem avtodomu lahko običajno prenočuje šest oseb. A pozor: ni nujno, da se jih v njem lahko toliko tudi pelje.
Z večjim prtljažnim prostorom, v njem je pogosto mogoče shraniti tudi kolesa, je alkoven idealen za družine, a je zaradi velikosti manj okreten in zato manj primeren za vožnjo po mestih ali ozkih vaških ulicah. Kljub aerodinamičnim oblikovnim dodatkom alkovni slabše režejo zrak, zato je poraba goriva večja. Po avtocesti priporočamo zmerno hitro vožnjo (denimo največ 110 km/h).
Polintegriran avtodom
V zadnjih letih se je avtodomarska industrija z alkovnov preusmerila v izdelavo polintegriranih avtodomov. Ti imajo nad voznikovim delom kabine še vedno nadgradnjo, a je ta bistveno nižja in tako rekoč zlita s preostalim delom vozila, zato je zračni upor med vožnjo manjši.
Tudi v takšnih avtodomih je rešena težava z ležišči, tako da štiričlanski družini ni treba vedno znova podirati jedilne mize in sedišč okoli nje kot včasih. Dodatno ležišče za dve osebi je v prostoru nad voznikom in sopotnikom. Med vožnjo je dvignjeno pod strop, pred spanjem je treba (običajno s pritiskom na stikalo) celoten spalni del zgolj spustiti navzdol v kabino.
Polintegrirani avtodomi imajo v primerjavi z alkovni nekoliko manjši prostor za prtljago in ponujajo manj notranjega udobja, a s pametno porazdelitvijo je ta manko manj izrazit.
Integriran avtodom
Pri zgoraj opisanih vrstah avtodomov je sprednji del potniške kabine (oziroma del za voznika in sopotnika) popolnoma enak kot pri običajnih kombijih.
Integrirani so že navzven drugačni, sprednji del je ravno odsekan in se ponaša z velikim vetrobranskim steklom, voznikov delovni prostor je zato bolj zračen. Drugačna je tudi notranja razporeditev, pogosto je na enakem tlorisu prostornejša, saj potniško kabino ob postanku tako rekoč popolnoma izkoristite.
Ponašajo se z velikim prostorom za prtljago (»garažo«), ob postelji v zadnjem delu vozila je običajno na voljo še ena, ki je pospravljena pod stropom. Integrirani avtodomi so običajno najdražji, tudi oprema v njih je višjega razreda. Med vožnjo niso kdove kako okretni, zaradi velikosti tudi niso primerni za ožje ceste ali mestna središča.
Besedilo: Boštjan Okorn
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.