Varovanje poklicne skrivnosti v zdravstvu – zaupnost zdravstvenih podatkov

29. maj 2025

Pravice pacientov
Varovanje poklicne skrivnosti v zdravstvu – zaupnost zdravstvenih podatkov

Varovanje poklicne skrivnosti je temelj zaupanja med zdravstvenimi delavci in pacienti. Vsi zdravstveni delavci, sodelavci in druge osebe, ki imajo dostop do pacientovih podatkov, morajo varovati zaupne informacije o pacientu – to vključuje podatke o njegovem zdravstvenem stanju, osebnih in družinskih razmerah ter vsem, kar o njem izvejo pri opravljanju svojega dela.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Kdaj se lahko te informacije razkrijejo?

Informacije o pacientu lahko zdravstveni delavec razkrije le, če:

  • to izrecno dovoli pacient,
  • gre za otroka, mlajšega od 15 let in dovoljenje za razkritje informacij podajo starši ali skrbnik,
  • to zahteva sodišče,
  • dovoljenje poda oseba, ki je privolila v zdravljenje namesto pacienta, ki sam ni bil sposoben odločanja o sebi (vendar samo glede informacij o zdravstvenem stanju, ki so vezane na medicinski poseg oziroma zdravstveno obravnavo, v katero je privolila), ali če
  • dovoljenje poda druga oseba, ko tako določa zakon.

Vsak pacient z dopolnjenim 15. letu starosti – lahko sam izrecno določi, komu, kdaj in katere informacije sme o njegovem zdravstvenem stanju sporočiti zdravnik ali drug zdravstveni delavec. To lahko stori bodisi pisno bodisi ustno ob navzočnosti dveh polnoletnih prič.

V določenih primerih pa zdravnik mora posredovati informacije o zdravstvenem stanju pacienta, in sicer, če je to nujno potrebno za:

  1. varovanje življenja ali za
  2. preprečitev hudega poslabšanja zdravja drugih oseb.

Poleg tega ima zdravnik tudi zakonsko dolžnost, da naznani sum kaznivega dejanja, in sicer v primeru, da obstoji sum za:

  • kaznivo dejanje zoper življenje in telo, 
  • kaznivo dejanje zoper spolno nedotakljivost ter
  • kaznivo dejanje zoper zakonsko zvezo, družino in mladino, pri katerih je bil kot oškodovanec udeležen otrok.

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Članom ZPS je na voljo vsak dan. Svetujejo izkušeni pravni strokovnjaki.

Za člane: 01 432 00 89

Svetovanje o pravicah pacientov (financira Mestna občina Ljubljana): 01 474 06 10

Več o svetovanju