Turistični paket in povišanje cene po sklenitvi pogodbe

25. maj 2023

Pravice potnikov in turistov
Turistični paket in povišanje cene po sklenitvi pogodbe

Potrošniki morajo biti ob sklenitvi pogodbe o paketnem potovanju in povezanih potovalnih aranžmajih pozorni na to, ali je ta cena končna, tako da vam svetujemo, da pred sklenitvijo tovrstne pogodbe to preberete oz. preberete splošne pogoje ponudnika storitve.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Zakon o varstvu potrošnikov določa, da je povišanje cene po sklenitvi pogodbe o paketnem potovanju dovoljeno le izjemoma, in sicer morajo biti izpolnjene točno določene predpostavke.

  1. Najprej mora biti ta možnost določena v pogodbi.
  2. Dodatno pa mora pogodba vsebovati tudi določilo, da je potrošnik upravičen tudi do znižanja cene.
  3. Prav tako mora pogodba vsebovati tudi način izračuna spremembe cene.

Upravičeni razlogi za povišanje

Cena se ne sme povišati iz kateregakoli vzroka, ampak so ti omejeni in predpisani z zakonom.

Lahko se poviša:

  • kot neposredna posledica spremembe cene prevoza zaradi spremembe cene goriva ali
  • zaradi spremembe davkov ali pristojbin za potovalne storitve, vključene v pogodbi ali
  • zaradi spremembe menjalnega tečaja valute, ki je povezana z določenim paketnim potovanjem.

Če gre za povišanje cene iz kakšnega drugega razloga, agencije tega stroška ne smejo preložiti na potrošnika. V tem primeru gre za prekršek, za katerega je prepisana globa od 1.500 pa do 5.000 €. V tem primeru se je potrebno obrniti na Tržni inšpektorat.

Pravočasnost obvestila

Agencije morajo o podražitvi obvestiti potrošnika na razumljiv in jasen način ter na trajnem nosilcu podatkov (to pomeni na primer po navadni ali elektronski pošti) vsaj 20 dni pred začetkom potovanja z vključeno obrazložitvijo in izračunom tega povišanja.

Dovoljena višina povišanja

Če so izpolnjeni vsi ti pogoji in če povišanje cene ne presega 8% dogovorjene cene turističnega paketa, potem je potrošnik tako povišanje dolžan plačati. Če pa povišanje presega teh 8%, potem lahko potrošniki bodisi privoli v predlagano spremembo bodisi odstopi od pogodbe o paketnem potovanju, brez da bi moral plačati odstopnino, pri čemer pa mu mora podjetje vrniti vsa plačila.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju