Toplotne črpalke: redno vzdrževanje za učinkovito delovanje in dolgo življenjsko dobo
25. april 2024
S toplotno črpalko lahko stroškovno in energijsko učinkovito ogrevamo ali hladimo svoj dom. A za brezhibno delovanje in dolgo življenjsko dobo sta nujna redno vzdrževanje in servis. Tega je priporočljivo opraviti ob koncu kurilne sezone ali pred začetkom nove. Na ta način se izognemo tudi stroškom popravil zaradi morebitnih okvar, ki bi lahko nastale kot posledica nerednega vzdrževanja.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Dobro je vedeti: napravo naj vzdržuje pooblaščeni serviser proizvajalca, ker pozna njeno delovanje, ima na voljo originalne rezervne dele (če je treba zamenjati katero od komponent naprave) in lahko po potrebi prilagodi nastavitve, tako da bo delovanje optimalno. Z rednimi in pooblaščenimi servisi je pogosto pogojena tudi veljavnost garancije.
Toplotna črpalka je sestavljena iz več med seboj povezanih komponent, ki morajo za kar največjo učinkovitost delovati brezhibno. Zlasti zunanja enota je namreč izpostavljena vremenskim vplivom, kot so nihanje temperature, dež, sneg, tudi pred prahom ni varna. Redno vzdrževanje zagotavlja, da bo naprava delovala brezhibno in učinkovito, s tem bodo stroški za ogrevanje in hlajenje manjši, življenjska doba toplotne črpalke pa daljša.
Toplotne črpalke: prijavite se na obvestila
Vzdrževanje toplotne črpalke in nadzor nad njenim delovanjem je v zadnjih letih precej olajšal sistem daljinskega nadzora v oblaku, ki proizvajalcu oziroma vzdrževalcu omogoča daljinsko diagnostiko. Za odpravo morebitnih napak in redne servisne posege pa je še vedno potreben obisk serviserja.
Kdaj je skrajni čas za servis toplotne črpalke?
Pogostost servisiranja je odvisna od vrste toplotne črpalke, njene starosti in tudi načina uporabe. Servis je priporočljivo opraviti vsaj na dve leti, še bolje vsako leto. Pravočasen servis lahko namreč prepreči (drage) okvare ravno na vrhuncu ogrevalne sezone, zaradi česar lahko sredi zime ostanemo tudi brez ogrevanja. Vsekakor velja pri tem upoštevati priporočila proizvajalca.
Skrajni čas, da pokličete serviserja, pa so opozorilni znaki, na primer:
- neobičajni zvoki med delovanjem – nenavadno piskanje ali ropotanje lahko nakazuje na težave s kompresorjem ali drugimi mehanskimi deli;
- slabša učinkovitost ogrevanja (ali hlajenja) – če toplotna črpalka prostorov ne ogreje (ali shladi) na želeno temperaturo, je to lahko znak za zamašitev sistema ali težave s hladilnim sredstvom;
- večja poraba energije – nepričakovano visok račun za elektriko nakazuje, da sistem ne deluje učinkovito in potrebuje pregled;
- samodejno izklapljanje – razlog za samodejno izklapljanje toplotne črpalke je lahko notranja napaka ali kakšna druga nepravilnost v sistemu.
Kaj vključuje redni servis?
Servis vključuje več pomembnih korakov, ki se lahko od proizvajalca do proizvajalca nekoliko razlikujejo.
Na splošno pa serviser takrat opravi celostni vizualni in funkcionalni pregled tako notranje kot zunanje enote in pri tem med drugim:
- notranjo enoto očisti prahu in umazanije, zunanjo pa listja in drugih smeti, ki lahko ovirajo pretok zraka,
- preveri delovanje glavnih komponent toplotne črpalke,
- očisti prenosnik toplote (umazanija in obloge slabijo njegovo delovanje in s tem vplivajo na (ne)učinkovitost celotnega ogrevalnega sistema),
- preveri ogrevalno vodo v sistemu, ki mora biti bistra in čista, brez usedlin, ki ovirajo pretok in lahko povzročijo zamašitev sistema,
- preveri odvod kondenza iz zunanje enote,
- preveri pritisk in tlak hladilnega plina ter tesnost priključkov,
- preveri delovanje vodnih filtrov in ekspanzijske posode.
Kaj lahko storite sami?
K učinkovitemu delovanju toplotne črpalke in s tem k njeni daljši življenjski dobi lahko pripomorete tudi sami, tako da poskrbite za osnovno vzdrževanje:
- vsak mesec preglejte zračne filtre in jih po potrebi očistite ali zamenjajte,
- poskrbite, da se pozimi na zunanji enoti ne nabirata sneg in led, ki ovirata delovanje toplotne črpalke,
- iz neposredne bližine zunanje odstranite vejevje in vse, kar se lahko zatakne v ventilator,
- s pooblaščenim serviserjem se dogovorite za redne preglede naprave.
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.