Stvarna napaka in obvezna garancija proizvajalca - poznate razlike?

18. junij 2021

Garancija Neskladnost s pogodbo (prej: stvarna napaka)
Stvarna napaka in obvezna garancija proizvajalca - poznate razlike?

V praksi potrošniki in tudi trgovci, ko pride do težave z delovanjem izdelkov, ne ločujejo med stvarno napako in garancijo, temveč uporabljajo kar besedo 'reklamacija'. Vendar reklamacija ni zakonski pojem, zato v izogib zmedi ali gre za uveljavljanje stvarne napake ali garancije predlagamo, da se mu izogibate.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Katere so bistvene značilnosti in razlike med pravicami iz naslova stvarne napake in pravicami iz naslova obvezne garancije?

1. Garancija je obvezna le pri nekaterih vrstah izdelkov (večinoma gre za tehnične izdelke, določene v pravilniku), odgovornost za stvarno napako pa velja pri vseh izdelkih.

2. Pravice iz stvarne napake potrošnik uveljavlja izključno pri prodajalcu, garancijsko popravilo iz naslova obvezne garancije pa tudi pri proizvajalcu in pooblaščenem servisu.

3. Minimalna garancijska doba pri obvezni garanciji je 1 leto, jamčevalno obdobje pri stvarni napaki pa je 2 leti.

4. Vrstni red uveljavljanja zahtevkov je pri garancijskem zahtevku določen z zakonom, pri uveljavljanju stvarne napake pa je izbira zahtevka na strani potrošnika.

5. O stvarni napaki mora potrošnik obvestiti prodajalca najkasneje v 2 mesecih, odkar je napako odkril. Pri garanciji pa kadarkoli znotraj garancijskega obdobja.

Ali ste vedeli?

Po Zakonu o varstvu potrošnikov lahko potrošnik uveljavlja pravice tudi proti izvajalcu storitve, če je bila storitev opravljena nepravilno. Pri tem se smiselno uporabljajo določbe o stvarni napaki.

Podrobneje o značilnostih stvarne napake in garancije v prispevku na spletni strani Vem več.

vemvec-noga

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju