Stvarna napaka in obvezna garancija proizvajalca - poznate razlike?
18. junij 2021
V praksi potrošniki in tudi trgovci, ko pride do težave z delovanjem izdelkov, ne ločujejo med stvarno napako in garancijo, temveč uporabljajo kar besedo 'reklamacija'. Vendar reklamacija ni zakonski pojem, zato v izogib zmedi ali gre za uveljavljanje stvarne napake ali garancije predlagamo, da se mu izogibate.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Katere so bistvene značilnosti in razlike med pravicami iz naslova stvarne napake in pravicami iz naslova obvezne garancije?
1. Garancija je obvezna le pri nekaterih vrstah izdelkov (večinoma gre za tehnične izdelke, določene v pravilniku), odgovornost za stvarno napako pa velja pri vseh izdelkih.
2. Pravice iz stvarne napake potrošnik uveljavlja izključno pri prodajalcu, garancijsko popravilo iz naslova obvezne garancije pa tudi pri proizvajalcu in pooblaščenem servisu.
3. Minimalna garancijska doba pri obvezni garanciji je 1 leto, jamčevalno obdobje pri stvarni napaki pa je 2 leti.
4. Vrstni red uveljavljanja zahtevkov je pri garancijskem zahtevku določen z zakonom, pri uveljavljanju stvarne napake pa je izbira zahtevka na strani potrošnika.
5. O stvarni napaki mora potrošnik obvestiti prodajalca najkasneje v 2 mesecih, odkar je napako odkril. Pri garanciji pa kadarkoli znotraj garancijskega obdobja.
Ali ste vedeli?
Po Zakonu o varstvu potrošnikov lahko potrošnik uveljavlja pravice tudi proti izvajalcu storitve, če je bila storitev opravljena nepravilno. Pri tem se smiselno uporabljajo določbe o stvarni napaki.
Podrobneje o značilnostih stvarne napake in garancije v prispevku na spletni strani Vem več.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.