Servis in redno vzdrževanje ohranjata učinkovitost klimatske naprave
5. december 2022
Z rednim servisom in vzdrževanjem zagotovimo optimalen izkoristek klimatske naprave. Učinkovitost delovanja klimatske naprave se lahko z leti zmanjša, poraba energije za njeno delovanje pa se poveča. Zato je nujno, da poskrbite za pravilno vzdrževanje in redni letni servis, najbolje pred začetkom poletne sezone.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Redni letni servis klimatske naprave običajno vključuje:
- vizualni pregled naprave in njenih napeljav,
- kontrolo vijačnih spojev,
- čiščenje protiprašnih filtrov,
- čiščenje in dezinfekcijo toplotnega izmenjevalnika,
- dezinfekcijo uparjalnika,
- pregled in čiščenje zbiralnika ter odtoka kondenza iz notranje enote,
- kontrolo temperature izpihanega zraka notranje enote,
- kontrolo hladilnega sistema,
- kontrolo tlaka hladilnega plina in po potrebi polnjenje,
- pregled in kontrolo delovanja elektromotorjev, kompresorja, ventilatorja in loput,
- kontrolo delovanja elektronske regulacije,
- čiščenje maske in pokrova notranje enote,
- zamenjavo baterij v daljinskem upravljalniku,
- čiščenje zunanje enote,
- test delovanja klimatske naprave.
Cene za redni servisni pregled klimatske naprave se začnejo pri okrog 60 evrih z DDV za eno notranjo in eno zunanjo enoto.
Kaj lahko naredite sami?
Filtri pri klimatskih napravah za gospodinjsko rabo običajno niso v stiku z »agresivnim« zrakom, zato jih ni treba menjati – zadostuje, da jih operete pod tekočo vodo in posušite. To pa je tudi vse, kar lahko naredite sami. Druga vzdrževalna dela prepustite pooblaščenemu serviserju.
Redno vzdrževanje je nujno tudi z zdravstvenega vidika
Zrak potuje prek filtrov do toplotnega izmenjevalnika, kjer se ohladi. Pri tem se iz njega izloča vlaga, zato se na režah izmenjevalnika nabira voda, ki se zbira v zbirni posodi, od tam pa po posebni cevi odteka v odtok ali na prosto. Izmenjevalnik in zbirna posoda sta ves čas vlažna, vlažno okolje pa je idealno za razvoj različnih mikroorganizmov, plesni in glivic, ki v najboljšem primeru povzročajo le neprijetne vonjave, v najslabšem pa alergijske reakcije in različne bolezni. Redni servis zato poleg čiščenja vključuje tudi dezinfekcijo komponent naprave.
Najpogostejši krivec za slabše delovanje klimatske naprave in neprijetne vonjave so zamašeni filtri, saj zadržijo največji del umazanije, prahu in mikroorganizmov.
Kaj storiti, če iz klimatske naprave uhaja plin?
Če opazite, da v klimatski napravi ni več hladilnega sredstva oziroma ga je zelo malo, napravo ugasnite, prezračite prostor in pokličite serviserja. Ta bo ocenil, ali je uhajanje plina posledica napake v napeljavi ali plin uhaja iz same klimatske naprave in odpravil napako.
Nevarnosti vžiga v primeru uhajanja hladilnega sredstva R32 (ki je do okolja veliko bolj prijazno kot v preteklosti uporabljeno R410A) skorajda ni: pri viru uhajanja je hitrost plina znatno previsoka za vžig, ko hitrost pade, pa je plin že dovolj pomešan z okoliškim zrakom, da vžig ni mogoč.
Projekt CLEAR-X je financiran iz programa Evropske unije za raziskave in inovacije Obzorje 2020 (pogodba št. 101033682). Vsebina tega članka predstavlja izključno stališča avtorjev in je njihova izključna odgovornost. Ne odraža nujno stališč Evropske komisije in/ali Evropske izvajalske agencije za podnebje, infrastrukturo in okolje (CINEA). Evropska komisija in agencija ne prevzemata odgovornosti za morebitno uporabo informacij.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.