Se pri nakupih hrane res odločamo sami ali je osebna izbira le iluzija?
4. oktober 2024

Ste že opazili, da so osnovna živila razpršena po trgovini, tako da se morate sprehoditi skozi celotno trgovino?
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Stojala in pulti s posebnimi ponudbami so pogosto postavljeni tako, da vas vodijo do naslednje prodajne police ali prehoda, ki ga drugače morda ne bi obiskali. Tam vas bo zamikalo, da bi v nakupovalni voziček dali nekaj, česar nimate na nakupovalnem seznamu.
Trgovci so dobro proučili, kako nas prepričati v nakup izdelkov.
1. Prehodi med prodajnimi policami z dragimi izdelki so običajno ožji od drugih
Posledično greste skoznje počasneje in je bolj verjetno, da boste kupili nekatere od tam ponujenih izdelkov.
2. Sadje in zelenjava sta običajno tik ob vhodu v trgovino
Po eni strani zato, ker je na pogled lepo in sveže, po drugi strani zato, ker na začetku kupujete zdrave izdelke, pozneje pa ste bolj dovzetni za sladkarije.
3. Trgovci uporabijo v svoj prid tudi svetlobo
Sadje, zelenjava, kruh ali meso so še posebej osvetljeni, da so videti sveži. Poleg tega so vedno osvetljene police, nikoli prehodi, tako da je vsa vaša pozornost usmerjena na izdelke.
4. "Strah pred zamujanjem" pride najbolj do izraza pred blagajno
Najuspešnejša zvijača so vsekakor police in stojala pred blagajno. To območje je še posebej »všeč« staršem z otroki.
5. Dolga pot do izdelkov iz prospekta
Promocijske izdelke iz prospekta ogosto najdete čisto na koncu trgovine, tako da morate mimo čim več izdelkov.
6. Pazite pri brskanju po stojalih in pultih z znižano ceno
Tukaj je znižano blago pogosto pomešano z dražjim, zato poskrbite, da boste pri iskanju »cenovnih bonbončkov« res naredili dobro kupčijo. Predvsem pa razmislite, ali je nakup res nujen.
Besedilo: Urša Menard

Nasveti za načrtovano in preudarno nakupovanje hrane
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.