Rezultati spletne ankete: ali Slovenci radi popravljamo izdelke?

5. april 2023

Garancija Trajnostna potrošnja
Rezultati spletne ankete: ali Slovenci radi popravljamo izdelke?

V spletni anketi smo potrošnike tokrat povprašali o njihovem odnosu in izkušnjah v primeru okvare večjih gospodinjskih aparatov (pralni in pomivalni stroji, kuhališča, pečice, klimatske naprave …). Odgovore nam je posredovalo nekaj manj kot 500 potrošnikov.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Starost aparata

Za skoraj polovico sodelujočih v anketi starost aparata na splošno ni pomembna pri odločitvi za popravilo. Petina bi se za popravilo odločila le, če bi bil aparat mlajši od pet let.

Drugače je pri ceni popravila

  • 2 odstotka je takšnih, ki jim cena ne predstavlja jezička na tehtnici pri odločitvi za popravilo
  • 40 odstotkom cenovno mejo predstavlja petina cene novega aparata
  • 12 odstotkov bi jih za popravilo bilo pripravljenih odšteti več kot 30 odstotkov cene, ki bi jo plačali ob zamenjavi aparata za novega.

Kakšne so ovire pri odločitvi za popravilo?

  • Manjkajoča informacija o strošku in verjetnosti odprave napake vzbuja dvom o smiselnosti popravila pri 77 odstotkov vprašanih
  • 57 odstotkov jih ne bi predolgo čakalo na popravilo oziroma dobavo rezervnih delov
  • Če se je vmes zgodil konkretni tehnološki napredek, bi 38 odstotkov vprašanih namesto popravila raje kupilo nov izdelek
  • 5 odstotkov bi se ob okvari za predčasno menjavo odločilo zaradi mode, oziroma videza in privlačnosti novega aparata.

Okvare "takoj po garanciji" niso zgolj mit?

Anketiranci so nam posredovali tudi podatke o zadnjem okvarjenem aparatu oziroma stroju. Največ vprašanim (25 odstotkom) se je v zadnjem letu pokvaril pralni stroj, 21 odstotkom pa pomivalni stroj. Sledijo hladilnik oziroma zamrzovalnik, kuhalna plošča in sušilni stroj s po devetimi odstotki.

Po starosti izdelkov so okvare razdeljene tako:

  • Do treh let 13 odstotkov
  • Od treh do petih let 20 odstotkov
  • Od petih do sedmih let 14 odstotkov
  • Od sedmih do devetih let 16 odstotkov
  • Od devetih do enajstih let 16 odstotkov
  • Nad enajst let 13 odstotkov

Vidno, torej izstopa obdobje od treh do petih let, kar vsaj deloma potrjuje mit, da aparati in stroji najraje odpovejo kmalu po izteku garancije (običajno od enega do treh let).

Manj kot polovica klicala servis

Vrnimo se k začetku. Ob okvari se torej počutimo nelagodno, stanje pa rešujemo na različne načine:

  • Pričakovano največ potrošnikov pokliče servis, a delež je s 47 odstotki nižji od polovice, ki jo vprašani dosežejo, če k temu odgovoru prištejemo tiste, ki so aparat sami odpeljali na servis (brez predhodnega klica).
  • Kar četrtina jih je takoj kupila nov aparat
  • 14 odstotkov se jih je popravila lotilo samih, nekaj vprašanih se je tega lotilo s kolegom

Med odgovori so tudi takšni, ki ne vlivajo zaupanja v servisno službo v Sloveniji. Tako so potrošnici želeli zaračunati dvajset evrov samo za pogovor s serviserjem. Spet drugemu potrošniku so razložili, da imajo polno drugega dela in mu stroja v garanciji niso mogli popraviti. Poslali so mu rezervni del, ki ga je zamenjal sam.

Potrošniki so poročali tudi o nepopolnih popravilih, ki so jih morali dokončati sami, pa tudi o primeru, ko se serviser sploh ni lotil popravila, češ da takšnih strojev ne popravljajo več.

Zadovoljnih nekaj manj kot polovica

Zato ne sme čuditi podatek, da je bilo s popravilom popolnoma zadovoljnih le 46 odstotkov vprašanih, 18 odstotkov pa je bilo sicer zadovoljnih, a je namignilo, da so nanj predolgo čakali. Pri osmih odstotkih aparat tudi po popravilu ne deluje optimalno, sedem odstotkov pa jih je doživelo ponovno okvaro istega aparata.

Avtor: Boštjan Okorn

Daljši prispevek o popravljivosti je objavljen v reviji ZPStest.

ZPStest april 2023

ZPStest april 2023

Ste kdaj pomislili, kako lepo bi bilo stroj, ki se vam pokvari, popraviti s pomočjo soseda, tako kot smo delali nekaj desetletij nazaj? Kako prihranite z informirano izbiro pri nakupih hrane?

6,75 €

Naročite se na revijo (članski paket ZPS plus)

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju