Resnična zgodba člana ZPS: reševanje težave z baterijo električnega vozila

11. november 2021

Avto in oprema za avto Trajnostna mobilnost Varnost v prometu
Resnična zgodba člana ZPS: reševanje težave z baterijo električnega vozila

Član nam je v pismu sporočil, da s svojim Twizyjem z napolnjeno baterijo po treh letih prevozi bistveno manj kilometrov kot z novim, a mu Renault noče zamenjati baterije, češ da je z njo vse v najlepšem redu. Skupaj smo poskušali odkriti, kaj se dogaja, po nekaj mesecih, ko zadovoljivih odgovorov na vsa vprašanja nismo dobili, pa smo se odločili, da v praksi preverimo, katera stran ima prav.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Na preizkusu so sodelovala tri vozila Renault Twizy, pri čemer je bilo vozilo našega člana s štirimi leti najstarejše, a je imelo zelo podobno število prevoženih kilometrov (dobrih 19.000) kot drugi Twizy, ta je bil star dve leti. Enake starosti je bilo tudi tretje vozilo, vendar z bistveno manj prevoženimi kilometri (1800). Tako smo na eni strani preizkušali, koliko baterijo "izmučijo" leta in koliko kilometri.

Ko ni več mogoče priti do vikenda brez vmesnega polnjenja

Twizy je posebno električno vozilo, dvosed (sopotnik sedi za voznikom), nekakšen pokriti motocikel na štirih kolesih. Njegov največji doseg je po uradnih podatkih okrog 80 kilometrov, nekateri viri navajajo tudi 20 kilometrov več.

preizkus-twizy-4

V bazah, kamor uporabniki vpisujejo porabo svojih avtomobilov, smo odkrili, da s Twizyjem v povprečju prevozijo 65 kilometrov.

Ni veliko, hkrati pa je manj, kot jih je uspelo prevoziti našemu članu, ko je lahko z novim vozilom brez vmesnega polnjenja prevozil celotno pot iz Ljubljane do svojega 67 kilometrov oddaljenega vikenda, največji doseg pa je bil okrog 90 kilometrov.

Kot nam je sporočil, mu to zdaj ne uspe več. V hladnejših mesecih je, denimo, med dvema polnjenjema prevozil manj kot 50 kilometrov.

Kaj je ugotovil pooblaščeni servis?

Njegov Twizy je zato postal manj uporaben, obrnil se je na pooblaščeni servis. Njihove meritve so pokazale, da ima baterija 100-odstotno zmogljivost, kar se zdi po nekaj letih tako rekoč neverjetno. Renault je na tej podlagi seveda zavrnil zamenjavo baterije v garanciji.

Vmes je garancija že potekla, člana je zanimalo, kako bi vendarle lahko prišel do nove baterije. Zamenjava bi ga brez stroškov dela stala več kot 5000 evrov, kar se mu je za tako majhno zmogljivost (6,1 kWh) zdelo bistveno preveč.

Kako je potekal preizkus, ki smo ga organizirali v sodelovanju z AMZS?

Ker smo želeli ugotoviti, kaj se v resnici dogaja, smo se odločili, da zmogljivost baterije preverimo na cesti. Z Društvom e-mobilnost Slovenije (DEMS) smo poiskali še enega lastnika Twizyja, ki je bil pripravljen sodelovati v akciji, tretje vozilo smo dobili pri pooblaščenem prodajalcu.

preizkus-twizy-1

Akciji se je pridružila Avto-moto zveza Slovenije, ki je sodelovala s posebnim avtomobilom, namenjenim reševanju električnih vozil, ki na cesti ostanejo brez energije.

Krožno pot smo začrtali po skoraj ravnem Ljubljanskem barju, tako da je bilo na njej čim manj križišč, speljevanja in zaviranja. Z vožnjo treh vozil, ki smo jim pred akcijo napolnili baterijo in poenotili tlak v pnevmatikah, drugo za drugim (z menjavanjem vrstnega reda), smo želeli ugotoviti, ali je Twizy našega člana res občutno slabši od drugih tovrstnih vozil.

Rezultat preizkusa nas je presenetil, obrnili smo se na strokovnjake

Po približno 65 prevoženih kilometrih se je opozorilo, da se baterija približuje izpraznjenju (še približno 12 odstotkov zmogljivosti), manj kot kilometer narazen prižgalo prav pri vseh treh Twizyjih.

To je pomenilo, da je stanje baterije v vozilu našega člana bolj ali manj enako kot v dveh drugih, naključno izbranih Twizyjih.

A kaj to v resnici pomeni? Po odgovor smo se zapeljali do neodvisnega podjetja, specializiranega za električna vozila. Njihovi strokovnjaki so Twizyja priključili na instrumente in opravili vrsto meritev baterijskega sklopa.

Rezultati so bili tudi tu pozitivni. Prav vse baterijske celice so nepoškodovane, baterija pa ima v resnici še vedno zmogljivost, ki je blizu nazivni. Brez težav jo je mogoče napolniti do 5,5 kWh, s poznejšim dopolnjevanjem, ki se zažene šele po vključenem kontaktu, pa je mogoče doseči tudi 5,8 kWh.

Kaj so ugotovili strokovnjaki?

Ugotovili so, da ima vozilo glede na maso (450 kg) izredno veliko porabo (96 Wh/km). Opazili pa so, da polnilnik prehitro prekine polnjenje akumulatorja (5,5 kWh) in se ponovno zažene šele po vključenem kontaktu v vozilu.

V resnici je števec šele dva dni pozneje kazal 98 odstotkov napolnjenosti oziroma 5,8 kWh. Razlog za to bi lahko bil v veliki lastni porabi vozila (slab 12V akumulator), ki onemogoča normalno polnjenje in povzroči, da je baterija hitreje prazna.

Po njihovem mnenju bi bilo smotrno preveriti delovanje mehanskih sklopov (reduktor, ležaji itd.) in stanje 12V akumulatorja.

Epilog: težava ni nujno le v bateriji

Naj ob tem dodamo, da je član po našem nasvetu še pred akcijo obiskal pooblaščeni servis in jim poleg meritev zmogljivosti baterije predlagal, naj preverijo še druge sklope vozila, kjer bi lahko prišlo do nepotrebno velike porabe energije.

preizkus-twizy-3

Na servisu mu niso znali svetovati, kaj bi lahko bil vzrok, da z vozilom prevozi toliko manj kilometrov, kot jih je v obdobju takoj po nakupu vozila.

Besedilo: Boštjan Okorn, Matjaž Jakin

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju