Preverite, koliko ste lani plačali banki za vodenje osebnega računa
15. februar 2024
Banke in drugi ponudniki plačilnih storitev morajo vsaj enkrat letno zagotoviti obračun vseh zaračunanih nadomestil. Dokument je na voljo komitentom vseh bank v standardizirani obliki, biti mora razumljiv in jasen. Ste obračun nadomestil za lansko leto že prejeli?
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Standardiziran obrazec za večjo preglednost
Od ponudnika plačilnih storitev boste enkrat letno prejeli standardiziran obrazec, kjer so navedena vsa nadomestila in morebitne obrestne mere za dovoljena negativna stanja (limit) za preteklo leto. Banke te izpiske običajno pošiljajo v začetku koledarskega leta. Preverite, ali ste obračun že prejeli – če ga niste, ga lahko pričakujete v kratkem. V primeru, da obračuna ne prejmete, se obrnite na svojo banko.
Standardiziran obrazec olajša primerjavo med ponudniki, na enem mestu imate navedeno vsa posamezna nadomestila ter skupni znesek, ki ste ga v preteklem letu plačali banki. O načinu posredovanja obračuna ste se dogovorili s ponudnikom plačilnih storitev, na vašo zahtevo pa ga mora zagotoviti tudi v papirni obliki.
Spletni primerjalnik: stroški poslovanja z osebnim računom
Kateri podatki so na obrazcu?
Na obrazcu so vse informacije o stroških, povezanih s potrošnikovimi računi: nadomestilo za vsako storitev posebej in kolikokrat je bila uporabljena, skupni znesek nadomestil za vsako storitev in vsak paket storitev in dodatne storitve, ki niso zajete v paketu, obrestno mero pri limitih in skupni znesek zaračunanih obresti, kreditno obrestno mero in skupni znesek odplačanih obresti, znesek prejetih obresti in skupni znesek nadomestil za vse storitve.
Kadar je plačilni račun ponujen v paketu storitev, mora ponudnik finančnih storitev obvestiti potrošnike, ali je mogoče kupiti račun ločeno in v tem primeru zagotoviti potrošnikom ločene podatke o pristojbinah za različne storitve.
Primer obračuna nadomestil na standardiziranem obrazcu (PDF)
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.