Prevare starejših pri prodaji od vrat do vrat

24. oktober 2022

Prodaja na daljavo in zunaj poslovnih prostorov Spletna prodaja in prodaja na domu
Prevare starejših pri prodaji od vrat do vrat

Starejši so že vrsto let pogoste žrtve prevar prodaje od vrat do vrat in agresivnih prodajnih taktik, zadnje čase pa na ZPS po nasvet še pogosteje obračajo potrošniki, katerih starejši sorodniki so bili na takšen način oškodovani. Prevare pri prodaji na domu, predvsem ranljivim skupinam, kot so npr. zelo stari, psihofizično krhki ali celo dementni posamezniki, so žal zelo resnična težava in zaradi nepozornosti ali nepoznavanja svojih potrošniških pravic številne goljufije ostanejo nerazrešene.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Da ne boste tudi vi ali vaši svojci postali žrtev, bodite pozorni na te prevare in ne dovolite, da se zgodijo vam ali nekomu, ki ga imate radi.

Čeprav ne moremo trditi, da so vsi prodajalci na domu nepošteni, vseeno obstaja velika verjetnost, da bo, kdor koli odpre vrata, ogoljufan. Akviziterji pogosto poskušajo starejše spodbuditi k nakupu nepotrebnih izdelkov ali storitev, med katerimi so najpogostejše razne "zdravstvene" analize in pripomočki za boljše zdravje, prehranski dodatki, čudežna zdravila in različna zavarovanja, pa vse do zdravilnih kamnov in vzmetnic s kristali – vse z namenom, da se izognejo pretečim boleznim ali jih celo pozdravijo.

Kaj lahko storite?

Starejše svojce pravočasno posvarite o povečani nevarnosti tovrstnih prevar, v pomoč pa so jim lahko naslednji nasveti, ki jih je dobro upoštevati ne glede na starost:

1. Nikoli ne dovolite nikomur, ki ga ne poznate, da vstopi v vaš dom. Lažje jih je odsloviti na vratih, kot jih spraviti ven, ko so enkrat v stanovanju.

starejsi-prodaja-na-domu-2

2. Ne kupujte impulzivno. Povejte prodajalcu, da ga boste poklicali, ko boste imeli priložnost natančno prebrati vsa gradiva, ki vam jih je dal.

3. Če lahko, prosite za identifikacijo prodajalca in zahtevajte njegovo vizitko.

4. Prodajalcu nikoli ne dajajte gotovine vnaprej in se za dostavljeno blago ne zanašajte na ustne obljube.

5. Nikoli ne podpisujte nobenih dokumentov, ne da bi jih najprej v miru prebrali in se po potrebi posvetovali s svojci ali drugimi osebami. Obenem pridobite vse pogoje v pisni obliki, vključno s skupno ceno, garancijami, politiko vračanja in vsemi pogoji prodaje.

6. Prav tako se posvetujte z bližnjimi, preden opravite kakšen velik nakup ali investicijo.

7. Na spletu in pri prijateljih se pozanimajte se o nepoznanih podjetjih.

Kaj storiti, če ste izdelek že kupili ali se zavezali k nakupu?

V opisanih primerih gre za pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov. To so pogodbe o dobavi blaga ali opravljanju storitev, ki so sklenjene npr. med srečanjem izven poslovnih prostorov podjetja ali med obiskom zastopnika ali pooblaščenca podjetja na potrošnikovem domu.

Za odstop od tovrstnih pogodb veljajo posebna pravila – kot potrošnik imate pravico, da v 14 dneh obvestite podjetje, da odstopate od pogodbe, ne da bi vam bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Edini strošek, ki vas lahko bremeni, je neposreden strošek vračila blaga.

starejsi-prodaja-na-domu-3

Rok za odstop šteje do dne, ko potrošnik dobi dejansko posest nad blagom, pri pogodbi o opravljanju storitev pa z dnem podpisa pogodbe. Predlagamo, da obvestilo o odstopu pošljete na sedež podjetja pisno in s priporočeno pošto, saj je dokazno breme o pravočasnosti poslanega obvestila o odstopu na strani potrošnika.

Obenem mora potrošnik blago, če ga je že prejel, vrniti v roku 14 dni po poslanem obvestilu o odstopu od pogodbe, trgovec pa mu mora v 14 dneh od prejema obvestila o odstopu vrniti že plačan del kupnine.

Kaj storiti, če ste izdelek prejeli v odprti ali poškodovani embalaži?

Opozoriti pa moramo na še dodatno prevaro, ki je pogosta praksa prevarantskih prodajalcev na domu.

Ti potrošnikom prodajo npr. prehranska dopolnila v odprti ali poškodovani embalaži, ki je kot takšna po zakonu neprimerna za vračilo. V tem primeru potrošnikom svetujemo, naj za izdelke nemudoma uveljavljajo stvarno napako in zahtevajo odstop od pogodbe ter vračilo kupnine.

starejsi-prodaja-na-domu-4

Več o stvarni napaki si lahko preberete na spletni strani Vem več.

Pri tovrstnih primerih obstaja velika možnost, da gre za nepošteno poslovno prakso. Za odločanje o tem je pristojen Tržni inšpektorat RS, zato v takšnih situacijah vedno svetujemo, da se obrne tudi nanje.

vemvec-noga

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju