Pravice potrošnikov in uporaba plačilnih storitev: 5 koristnih informacij

16. februar 2024

Osebni računi Pravice potrošnikov pri storitvah
Pravice potrošnikov in uporaba plačilnih storitev: 5 koristnih informacij

Da bi bili kot uporabniki teh storitev dobro obveščeni o vaših pravicah, smo pripravili nekaj koristnih informacij.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Dnevno se zanašamo na širok spekter plačilnih storitev, ki nam omogočajo izvajanje finančnih transakcij, kot so dvigi in pologi denarja na računih, prenosi sredstev med računi ter plačevanje različnih računov.

1. Zamenjava plačilnega računa

Potrošniki imajo možnost zamenjati plačilni račun med bankami, pri čemer je postopek standardiziran in preprost. Večino dela v postopku opravijo banke same, vključno z odprtjem novega računa, posredovanjem zahtevka za ukinitev računa pri prejšnji banki, odprtjem direktnih bremenitev in trajnih nalogov ter obvestilom delodajalcu.

Za začetek procesa morajo potrošniki pooblastiti novo banko in poravnati morebitne odprte obveznosti pri prejšnji. Odpoved pogodbe pri prejšnji banki je brezplačna, razen če je bila sklenjena pred manj kot šestimi meseci.

2. O spremenjenih pogojih vas mora banka pravočasno obvestiti

Ponudniki plačilnih storitev morajo o spremembah pogojev okvirne pogodbe obvestiti svoje stranke vsaj dva meseca pred njihovo uveljavitvijo. Za spremembo ponudnik praviloma ne bo potreboval vaše izrecne privolitve s podpisom, saj je večinoma že v sami okvirni pogodbi dogovorjeno, da s spremembo soglašate, če v določenem roku izrecno ne nasprotujete njeni uveljavitvi.

Če se ne strinjate s spremembo do datuma začetka veljavnosti, imate pravico do brezplačne odpovedi okvirne pogodbe.

3. Plačilne transakcije, pri katerih znesek ni vnaprej znan

V situacijah, kjer znesek transakcije ni vnaprej znan, kot na primer pri najemu avtomobila ali plačilu namestitve v hotelu, lahko ponudnik plačilnih storitev blokira sredstva na plačnikovem računu le, če je plačnik podal soglasje za točen znesek sredstev, ki jih je treba blokirati.

Ko ponudnik plačilnih storitev prejme informacije o točnem znesku plačilne transakcije, najpozneje pa takoj, ko prejme plačilni nalog, mora nemudoma sprostiti blokirana sredstva na računu plačnika.

4. Pritožbeni postopek

Uporabniki plačilnih storitev imajo pravico vložiti pritožbo v primeru domnevnih kršitev s strani ponudnikov plačilnih storitev, ki morajo odgovoriti najpozneje v 15 delovnih dneh od prejema pritožbe. Če ponudnik odgovora ne more zagotoviti v 15 delovnih dneh, uporabniku pošlje začasni odgovor, v katerem jasno navede razloge za zamudo pri odgovoru na pritožbo in določi rok, v katerem bo uporabnik plačilnih storitev prejel končni odgovor. Rok za prejem končnega odgovora v nobenem primeru ne sme biti daljši od 35 delovnih dni.

Če se uporabnik ne strinja s ponudnikovo odločitvijo ali ne prejme odgovora, lahko sproži postopek izvensodnega reševanja sporov pri izvajalcu, ki ga ponudnik priznava kot pristojnega za reševanje svojih potrošniških sporov. Ta postopek je za potrošnike brezplačen.

5. Pravica do osnovnega plačilnega računa

Vsakdo ima pravico do osnovnega plačilnega računa, ponujati pa ga morajo vse banke, ki vodijo plačilne račune potrošnikov. Banka lahko le izjemoma zavrne prošnjo za odprtje osnovnega računa, na primer v primeru izvršbe ali če potrošnik krši ali je v zadnjih treh letih kršil pogodbeno obveznost do banke.

Višino primernega nadomestila za zagotavljanje osnovnega plačilnega računa določa sklep Banke Slovenije, banke in hranilnice pa lahko ponudijo nižje nadomestilo ali pa ga sploh ne zaračunajo.

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju