Pravica do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo

17. december 2021

Prodaja na daljavo in zunaj poslovnih prostorov Spletna prodaja in prodaja na domu
Pravica do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo

Ste prek spleta kupili izdelek, ki ga v resnici ne rabite, pa ste si kasneje premislili? Morda je vašim bližnjim (to se žal pogosto dogaja predvsem starejšim osebam) izdelek, ki ga ne potrebujejo, po telefonu prodal vsiljiv prodajalec?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Po Zakonu o varstvu potrošnikov (ZVPot) se pogodba šteje za sklenjeno na daljavo, če sta izpolnjena naslednja pogoja:

  • pogodba je sklenjena na podlagi organizirane prodaje na daljavo ali sistema opravljanja storitev brez istočasne fizične navzočnosti potrošnika in trgovca ter
  • z izključno uporabo sredstev za komuniciranje na daljavo vse do trenutka in vključno s trenutkom sklenitve pogodbe.

Ni torej kar avtomatično vsaka pogodba, ki jo na primer sklenemo preko elektronske pošte, pogodba na daljavo, kot jo opredeljuje ZVPot.

Zakaj je to za potrošnike pomembno? Ker imajo po ZVPot le pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, pravico odstopiti od pogodbe v roku 14 dni od dobave blaga oziroma od dneva sklenitve pogodbe o opravi storitve.

Kaj vse štejemo med sredstva za komuniciranje na daljavo, kako prodajalca obvestiti o odstopu, katere so zakonske izjeme, kjer pravice do odstopa ni ter druge bistvene informacije, pa si oglejte v našem kratkem izobraževalnem videu.

vemvec-noga

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju