Pravica do bolnišnične obravnave

5. september 2023

Pravice pacientov
Pravica do bolnišnične obravnave

V bolnišnico lahko pacienta napoti njegov izbrani osebni zdravnik ali zdravnik specialist z napotnico. Kaj je še dobro vedeti o tej pravici pacientov?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Sprejem v bolnišnico brez napotnice

Kadar je na bolnišnično zdravljenje pacient sprejet brez napotnice (npr. po nudenju nujne medicinske pomoči na oddelku urgence) o tem bolnišnica obvesti izbranega osebnega zdravnika najpozneje v sedmih dneh po sprejemu. V obvestilu sporoči tudi razloge za bolnišnično zdravljenje oziroma za nujno zdravljenje in nujno medicinsko pomoč.

Potek bolnišnične obravnave

Bolnišniška obravnava se začne s pregledom v specialistični ambulanti, kjer zdravnik oceni, ali bi bilo možno izvesti ambulantno zdravljenje. Stacionarno zdravljenje se namreč odredi le, če ambulantno ni izvedljivo.

Po zaključku bolnišničnega zdravljenja zdravnik oceni možnosti za odpust v domačo oskrbo, socialnovarstveni zavod oziroma za nadaljevanje zdravljenja ambulantno ali doma. O odpustu obvesti pacienta in po potrebi svojce. Bolnišnični zdravnik nato pošlje odpustno pismo z obvestilom, priporočili in mnenjem osebnemu zdravniku, ter predpiše potrebna zdravila. Odpustno pismo lahko vsebuje tudi priporočene omejitve telesnega obremenjevanja.

Kadar pacient potrebuje nadaljnjo bolnišnično obravnavo, a jo odkloni, ga bolnišnica odpusti le, če to dovoljuje njegovo zdravstveno stanje.

Akutna in neakutna bolnišnična obravnava

Bolnišnična obravnava se glede na obliko storitev deli na akutno in neakutno. Akutna bolnišnična obravnava vključuje diagnostiko, zdravljenje in rehabilitacijo. Praviloma gre za kratkotrajno medicinsko obravnavo pacienta zaradi zdravljenja resnih akutne bolezni, poškodb, zastrupitev ali drugih nujnih stanj, zaradi preprečitve poslabšanja kronične bolezni, poškodb ali stanj, ki bi lahko ogrozili življenje ali normalne funkcije.

Akutna obravnava je tudi obravnava porodnice v okviru poroda in obravnava novorojenčka.

Nasprotno je neakutna bolnišnična obravnava nadaljevanje po akutni fazi, ko odpust v domače okolje ni izvedljiv zaradi zdravstvenih ali socialnih razlogov. Izvaja se na posebnem oddelku in obsega podaljšano bolnišnično zdravljenje, zdravstveno nego ter paliativno oskrbo.

Osebe, upravičene do neakutne obravnave, so tiste, ki:

  • imajo obsežne kronične rane,
  • so v terminalni fazi kronične bolezni
  • jih zaradi zahtevnih zdravstvenih stanj ni mogoče odpustiti niti v domačo oskrbo niti v socialnovarstveni zavod,
  • nimajo ožjih svojcev in so odvisne od pomoči drugih pri osnovnih življenjskih aktivnostih.

Standardi bolnišničnega zdravljenja

Standard nastanitve in prehrane v bolnišnicah, klinikah in inštitutih je nastanitev v tri- ali večposteljni sobi s praviloma najmanj tremi obroki hrane dnevno. V primerih izolacije je standard po strokovni presoji lahko drugačen. Standardi zdravstvenih storitev odvisni tudi od zdravstvenega stanja pacienta v skladu s presojo njegovega osebnega ali napotnega zdravnika.

Pacient lahko izbira, kje se bo zdravil. V primeru, da v kraju prebivališča ali zaposlitve pacienta ni izvajalca zdravstvene storitve, lahko pacient v skladu s Pravili obveznega zdravstvenega zavarovanja s pisno zahtevo povračilo potnih stroškov za potovanje do izvajalca (bolnišnice), ki je najbližji.

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju