Poznate razliko med stvarno napako in garancijo?

24. avgust 2022

Garancija Neskladnost s pogodbo (prej: stvarna napaka)
Poznate razliko med stvarno napako in garancijo?

Vse preveč potrošnikov se ne zaveda svojih pravic in možnosti, ki jih imajo ob nakupu izdelka, ki ima napako ali ki nima ustreznih lastnosti. Kot potrošnik imate na voljo več možnosti in na vas je, da se odločite, katere se boste poslužili.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Stvarna napaka

Stvarno napako, to je, ko izdelek nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo rabo oz. nima drugih dogovorjenih lastnosti, lahko uveljavljate izključno pri prodajalcu. Pri tem sami izbirate med štirimi pravicami.

Tako lahko zahtevate:

  • odpravo napake,
  • zamenjavo blaga z novim, brezhibnim blagom,
  • vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
  • vračilo plačanega zneska.

O napaki morate prodajalca obvestiti v roku dveh mesecev od dneva, ko ste napako odkrili, najkasneje pa v dveh letih od prevzema izdelka. Od tega, kdaj ste pri prodajalcu izdelek reklamirali, je odvisno, kdo mora dokazovati obstoj napake v primeru, da se prodajalec z njo ne strinja.

Če ste izdelek reklamirali v prvih šestih mesecih od prevzema, je prodajalec tisti, ki mora dokazovati, da je vaša reklamacija neupravičena, torej da izdelek nima napake.

Garancija

Pri t. i. tehničnih izdelkih pa lahko namesto stvarne napake uveljavljate tudi pravice z naslova garancije, bodisi pri prodajalcu bodisi pri proizvajalcu. Za razliko od stvarne napake morate tu slediti določenemu vrstnemu redu zahtevkov.

  • Najprej lahko zahtevate odpravo napak (popravilo).
  • Če te niso odpravljene v roku 45 dni, vam mora proizvajalec zamenjati izdelek z enakim, novim in brezhibnim izdelkom.
  • Če tega ne stori, lahko pogodbo razdrete in zahtevate vrnitev kupnine ali pa zahtevate znižanje kupnine, če se odločite, da boste izdelek kljub napakam obdržali.

Katero pot boste izbrali, se morate odločiti, preden se odpravite do trgovine, v kateri ste kupili izdelek! Če boste izdelek oddali na servis v garancijsko popravilo, si ne boste mogli več premisliti in zahtevati pravic, ki bi vam pripadale, če bi se odločili uveljavljati stvarno napako.

Podrobnejše pogoje si lahko preberete v zloženki na naši spletni strani Vem več.

vemvec-noga

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju