Potovanje z letalom ter izgubljena, zamujena, uničena ali poškodovana prtljaga

21. avgust 2024

Pravice potnikov in turistov
Potovanje z letalom ter izgubljena, zamujena, uničena ali poškodovana prtljaga

Ena izmed nevšečnosti, na katero lahko naletimo pri potovanjih z letalskimi prevozniki, je tudi poškodovanje, izguba ali zamuda prtljage. V nadaljevanju vam predstavljamo, kakšne pravice imate kot potrošniki, če se vam zgodi katera od naštetih neljubih situacij.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Pravice in obveznosti v zvezi s težavami s prtljago ureja Montrealska konvencija (Konvencija o poenotenju nekaterih pravil za mednarodni letalski prevoz), ki velja, če sta tako kraj odhoda kot namembni kraj (tj. kraj pristanka) na ozemlju države pogodbenice.

Do danes je več kot 130 držav ratificiralo Montrealsko konvencijo, vključno z večino držav članic Evropske unije, ZDA, Kanado, Avstralijo, Kitajsko, Japonsko in mnogimi drugimi. Za bolj natančen seznam držav podpisnic lahko obiščete spletno stran ICAO (Mednarodna organizacija civilnega letalstva), kjer je objavljen ažuren seznam držav.

Zamuda prtljage

Če vaša prtljaga prispe z zamudo, ko letite na destinacijo potovanja, lahko od letalskega prevoznika zahtevate vračilo stroškov za najnujnejše nakupe, kot so nadomestna oblačila in obutev ter osnovni higienski pripomočki, ki jih boste potrebovali na potovanju.

Za uveljavljanje povračila teh stroškov boste morali predložiti račune, zato jih skrbno shranite, pri čemer pa upoštevajte, da gre za povračilo za najnujnejše nakupe in da jih lahko letalski prevoznik, če presodi, da ne gre za nujen nakup, tudi zavrne.

Nasprotno pa do takšnega povračila stroškov niste upravičeni, če gre za zamudo prtljage na poti domov, saj se pričakuje, da imate tovrstne pripomočke in nadomestna oblačila na voljo doma.

Namesto vračila dejanskih stroškov, vam lahko prevoznik povrne dnevno nadomestilo, pri čemer letalski prevoznik ta znesek največkrat omeji (npr. 30 € dnevno, vendar največ 120 €).

Izgubljena prtljaga

Prtljaga se šteje za izgubljeno, če ne prispe v 21 dneh od trenutka, ko bi morala. V takem primeru ste upravičeni do odškodnine.

Velja opozoriti še, da gre za odgovornost prevoznika, če je do uničenja, izgube ali škode prišlo na letalu ali v času, ko je bil za oddano prtljago odgovoren prevoznik.

Kovček na letališču z nalepko "izgubljen"

Pri prtljagi, ki ni bila oddana, je prevoznik odgovoren le, če je škoda nastala po njegovi krivdi ali krivdi njegovih zaposlenih.

Prevoznik pa ni odgovoren, če je škoda posledica notranje napake ali slabe kakovosti prtljage.

V vsakem primeru poskrbite, da izgubljeno prtljago prijavite že na letališču na okencu za izgubljene predmete, kjer so vam dolžni izstaviti zapisnik o neprispeli prtljagi.

Naknadno morate pri letalskem prevozniku vložiti še pisni zahtevek za odškodnino, v katerem čim bolj podrobno navedite vsebino izgubljene prtljage in za izgubljene izdelke priložite račune, če z njimi razpolagate.

V primeru, da računov ne predložite, bo letalski prevoznik sam ocenil višino odškodnine, ki pri svoji oceni običajno upošteva starost in vrednost izgubljenih predmetov.

Velja tudi omeniti, da letalski prevozniki v svojih splošnih pogojih pogosto izključijo svojo odgovornost za npr. dragocenejše predmete, zato vam priporočamo, da te pospravite v ročno prtljago in jih vzamete s seboj na letalo.

Poškodovana ali uničena prtljaga

Če se je prtljaga med letom poškodovala ali uničila, je za poškodbo odgovoren letalski prevoznik, pri čemer pa za manjše napake, kot so na primer odrgnine ali madeži, letalski prevoznik običajno ne prizna odškodnine.

Potrošnik mora v primeru poškodovanja ali uničenja prtljage pri letalskem prevozniku čimprej, najkasneje pa v sedmih dneh vložiti pritožbo. V primeru, da prtljaga prispe z zamudo, je rok za vložitev pritožbe 21 dni.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju