Oglaševanje živil otrokom: zaščitimo naše najmlajše
5. oktober 2021
Prehrana in prehranske navade neposredno vplivajo na naše zdravje. Ustrezna prehrana je pomembna v vseh življenskih obdobjih, še posebno pa v času otroštva.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Uravnoteženo prehranjevanje otroku zagotavlja vir energije in hranil za optimalno delovanje telesa, rast in razvoj. Za dolgoročno zdravje je tako pomembno, da že kot otroci izoblikujemo zdrave prehranjevalne vzorce, saj so prehranjevalne navade, ki jih pridobimo v zgodnjem otroštvu pogosto enake tistim v kasnješih življenskih obdobjih.
Na oblikovanje otrokovih prehranjevalnih navad poleg vzgoje pomembno vpliva okolje. Okolje, ki spodbuja pogosto uživanje večjih količin energijsko goste in hranilno revne hrane, je tako eden glavnih vzrokov naraščajočega trenda debelosti pri otrocih.
Pri tem lahko izpostavimo trženje živilskih izdelkov otrokom. Oglaševanje namreč vpliva na prehransko znanje, izbiro živil, prehranske navade in prehranski status otroka. Otroci predstavljajo v tem kontekstu zelo ranljivo populacijo, saj so zaradi pomanjkanja znanja za kritično vrednotenje oglasnih sporočil lahka tarča oglaševalcev živilske industrije.
Kljub dolgoletnim prizadevanjem potrošniških in drugih organizacij za zaščito naše najmlajše populacije, se stanje na žalost še vedno ni izboljšalo.
Trenutno veljavna zakonodaja in prehranske smernice za zaščito otrok pred neprimernimi komercialnimi sporočili ostajajo le mrtva črka na papirju. Prav tako pa živilska podjetja ne izvajajo podpisanih zavez k bolj odgovornem trženju živil otrokom.
ZPS nasvet: Kaj lahko naredimo kot starši, stari starši, odgovorni odrasli?
1. Naučite otroke kritično razmišljati in predvsem bodite dober in odgovoren zgled.
2. Dostopa do neprimerih oglasih sporočil jim ne morete preprečiti. Lahko pa se o vsebini teh oglasov z njimi pogovorite.
3. Na njim primeren način jim pojasnite, zakaj nekatera živila niso primerna za vsakodnevno uživanje. Predstavite jim pasti čezmernega uživanja pretirano sladkih, mastnih ali slanih živil.
4. Čeprav izdelek s predstavitvijo nagovarja otroke, še ne pomeni, da je primeren za njihovo vsakodnevno prehrano. Naj vas obljube o vsebnosti vitaminov in mineralov ne zavedejo. Pred nakupom živila preverite njegovo hranilno tabelo. Pri oceni prehranskega profila si lahko pomagate z mobilno aplikacijo Veš, kaj ješ?
5. Kuhajte! Naj bo vsaj en obrok na dan skupen. Otroke spodbujajte k uživanju doma pripravljenih obrokov iz nepredelanih, svežih in sezonskih živil. Prav tako jih vključujte v postopek priprave hrane.
Avtorica: Nina Križnik
Preberite več: Oglaševanje živil otrokom: čas je za strožje omejitve!
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.