Odstranjevalec prask Platinum 20 Sec. - Praktični preizkus izdelka s TV prodaje

12. junij 2019

Avto in oprema za avto Spletna prodaja in prodaja na domu Oglaševanje
Odstranjevalec prask Platinum 20 Sec. - Praktični preizkus izdelka s TV prodaje

Za praske na vašem avtomobilu obstaja rešitev, vsaj tako se zdi ob gledanju predstavitvenega videa za odstranjevalec prask Platinum 20 sec. Namažeš, podrgneš, obrišeš – in praske ni več. Prelepo, da bi bilo res? Izdelek smo kupili in ga preizkusili.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Ena levo, ena desno in ena vmes. Govor je seveda o praskah na laku našega avtomobila. Skoraj ne mine teden, da ne bi opazili kakšne nove, posebno če živimo v mestu, kjer je gneča s parkiranjem nekaj povsem običajnega, mi pa nimamo garaže in imamo avto kar pred blokom, kjer je velikost parkirnih mest pogosto začrtana še po prejšnjih merilih. Terenec pač ni fičko ali stoenka.

Majhna razdalja med parkiranimi vozili, vrata, ki pri odpiranju skoraj obvezno zadenejo sosednji avto, nevešči, nepremišljeni ali pa kar neotesani vozniki ... Posledica: večje in manjše praske na laku našega avtomobila. Nekateri smo se z njimi kot z nekakšnim davkom na življenje v mestu že kar sprijaznili, pritisk nam morda dvignejo le še namerno povzročene praske, a lastnikom novih avtomobilov takšni "okraski" zagotovo načnejo živce.

Oglaševani odstranjevalec prask smo naročili po spletu pri ponudniku TV Shopping in ga v nekaj dneh tudi prejeli. Zanj smo odšteli 19,90 evra, za dostavo 5,90 evra, skupaj torej 25,80 evra. Sredstvu je bila priložena gobica za nanašanje in navodila za uporabo z opisom izdelka. Ker smo prebrali, da so za odstranjevanje ostankov sredstva najboljše krpe iz mikrovlaken, smo kupili tudi te, kar nas je stalo nadaljnje štiri evre.

Vabljiva predstavitev izdelka

Na spletnem mestu ponudnika preberemo: "Izdelek Platinum 20 sec. je izdelan v Nemčiji in je plod večletnih raziskav vrhunskih nemških strokovnjakov. Z njim se boste hitro, enostavno in učinkovito znebili prask v laku, ki kazijo videz vašega avtomobila ali motocikla." In še: "Brez dragih polirnih past in orodja ali celo ponovnega barvanja poškodovanih mest. Vse, kar potrebujete, je Platinum 20 sec. in vaš avto ali motor bo spet videti kot nov." Točno to bi tudi radi, smo pomislili, hitro, preprosto in učinkovito, ker drugače bi to delo raje prepustili strokovnjaku.

Tudi predstavitveni video, ki smo si ga ogledali še pred nakupom, obeta izjemno učinkovitost izdelka pri odstranjevanju prask. Na zaslonu namreč ugledamo nekaj zelo konkretnih prask na avtomobilskem laku, ki po uporabi Platinum 20 sec. preprosto izginejo. S konkretnimi praskami imamo v mislih ne le tiste površinske, ki nastanejo, ko nas na primer rahlo oplazi veja grma, mimo katerega se peljemo, ampak tudi globlje praske. Saj veste, to so tiste, pri katerih se vam noht, če z njim potegnete prek praske, "zatakne".

Proizvajalec izjemno učinkovitost izdelka pojasnjuje tako: "Posebna sestava izdelka ponovno združi lak na obeh straneh praske, tako da ta enostavno izgine." Tega sicer nismo povsem razumeli, tudi sestava izdelka ni navedena, da bi si z njo morda lahko pojasnili zapisano, ampak glavno, da bo delovalo.

Pred preizkusom

Najti avtomobil z opraskanim lakom, ki smo ga potrebovali za izvedbo preizkusa, ni bilo težko, saj je bil interes naših službenih kolegov, da za preizkus uporabimo njihova (popraskana) vozila, velik. Torej smo se odločili preizkus opraviti na dveh vozilih.

Ob branju navodil za uporabo smo takoj naleteli na manjšo težavo, bolje dvoumnost. Proizvajalec je zapisal, da bomo najboljše rezultate dosegli pri temperaturi nad 15o C, malo naprej v navodilih pa smo prebrali, da naj bi bila temperatura zraka med 20 in 25o C. No, prvemu priporočilu smo zadostili, drugemu pač ne, je pa ta odstranjevalec prask očitno primeren le za uporabo v toplejših dneh!

Precej večje presenečenje ob branju priloženega pisnega gradiva je bil za nas naslednji stavek: "Brez posebnega napora odstranjuje manjše praske in znake uporabe." Kako manjše, kaj pa prikaz konkretnih prask na videu?! In še en zapis je vzbudil našo pozornost: "Primeren je tudi za UV-barve, ki so odporne na praske." Napaka v prevodu originalnih navodil? Le zakaj bi uporabili odstranjevalec prask tam, kjer jih ni oziroma jih zaradi posebne barve naj ne bi bilo.

Prvi preizkus: večja praska
odstranjevalec prask platinum 1preiskus
Drugi preizkus: manjše praske
odstranjevalec prask platinum 2preiskus
Tretji preizkus: ostanki barve
odstranjevalec prask platinum 3preiskus

Preizkus

Učinkovitost izdelka Platinum 20sec. smo preizkusili trikrat. Najprej smo poskušali odstraniti sledi nekoliko globlje poškodovanega laka, a praska ni bila tako globoka, da bi segala do kovine, saj vemo, da v takih primerih pomaga zgolj ličar. Drugi preizkus smo izvedli na manjših površinskih praskah, tretjega pa na ostankih sledi barve, ki ga je na laku našega testnega vozila pustilo drugo vozilo.

V skladu z navodili smo najprej očistili in osušili površino z opraskanim lakom, ki smo jo nameravali obdelati. Pred uporabo smo sredstvo dobro pretresli, ga nanesli na priloženo gobico in ga najprej preizkusili na manj opaznem delu laka, da bi preverili "združljivost sredstva z barvo oziroma lakom", kot svetuje proizvajalec. Ker se ni zgodilo nič sumljivega, smo se lotili pravega dela.

Na gobico smo iztisnili nekaj sredstva in prasko s krožnimi gibi obdelovali natančno 20 sekund, kot piše v navodilih. Upoštevali smo, da smemo naenkrat obdelovati le praske dolžine do največ 30 centimetrov. Ostanek sredstva smo odstranili s krpo iz mikrovlaken in si ogledali rezultat.

Rezultat

Tu ni kaj dosti pisati, saj so fotografije dovolj zgovorne: dvakrat "cvek" in enkrat prizanesljiva štirica. Pri prvem (večja praska) in drugem (manjše praske) preizkusu razlike "pred" in "potem" nismo opazili. Praske so ostale prav takšne, kot so bile. Pri tretjem preizkusu smo ostanke barve skoraj v celoti odstranili, a to ni popravilo celotnega (slabega) vtisa, saj smo vendarle preizkušali odstranjevalec prask in ne navadne polirne paste, s katero lahko po naših izkušnjah povsem učinkovito odstranimo ostanke barve in različne madeže na laku. In to znatno ceneje, že za manj kot 13 evrov, kot stane 250 gramov polirne paste uveljavljene blagovne znamke.

Ni vredno nakupa

Potrošnike prizori v oglasnem sporočilu na televizijskem zaslonu gotovo navdušijo in tudi marsikoga prepričajo v nakup, a realnost je nekaj povsem drugega, kažejo rezultati našega preizkusa. Uporaba izdelka je res da preprosta, a pri odstranjevanju prask se je sredstvo izkazalo za povsem neučinkovito. Škoda denarja!

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju