Najpogostejše spletne prevare: lažno SMS sporočilo Pošte Slovenije

31. januar 2025

Nepoštene poslovne prakse Spletne prevare
Najpogostejše spletne prevare:  lažno SMS sporočilo Pošte Slovenije

Tudi vas zanima, katere so najpogostejše oblike spletnih prevar? Predstavljamo konkretne primere in opozarjamo na pasti, ki se skrivajo v določenem tipu prevare. Tokrat smo pod drobnogled vzeli lažno SMS sporočilo Pošte Slovenije.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Potrošnik je prejel SMS sporočilo, ki je delovalo, kot da ga je poslala Pošta Slovenije.

Uporaba avtoritete

Sporočilo je predstavljeno, kot da ga pošilja Pošta Slovenije, lahko pa je to tudi banka, Finančna uprava in podobno.

Sporočilo je trdilo, da potrošnico na pošti čaka paket, za katerega mora plačati približno 3 evre. Ker je stranka pred kratkim poslala paket, je sklepala, da gre za vrnjeni paket, zato je sledila povezavi v SMS-u.

Poznavanje splošnih navad uporabnikov

Goljufi dobro poznajo naše navade. Vedo, da veliko kupujemo preko spleta in čakamo pošiljke – ne vedo pa, kdo konkretno čaka poket oziroma ga je sam poslal. Enaka sporočila so poslana na številne naslove, določen odstotek prejemnikov se žal odzove.

Sporočilo bi lahko nagovarjalo tudi osebe, ki na primer niso dokončale registracije mobilne denarnice in podobno.

Na povezavi v sporočilu se je odprla lažna spletna stran, kjer je potrošnica morala vnesti podatke o svoji kreditni kartici in enkratno geslo, ki ga je prejela od banke.

Povezava in vnos finančnih podatkov

Sporočila običajno vsebujejo povezavo na lažno spletno stran, ki od uporabnika zahteva vnos različnih podatkov: davčno številko, telefonsko številko, številko kartice, OTP oziroma enkratno geslo, ki ga prejmete od banke na mobilni telefon, geslo za vstop v spletno banko in podobno.

Zahteve po podatkih so lahko poslane tudi v več fazah:

  1. Najprej goljufi od vas pridobijo eno vrsto podatkov.
  2. Čez nekaj časa vam pošljejo še eno sporočilo, kjer zahtevajo druge podatke, vsi zbrani podatki pa jih omogočajo zlorabo.
  3. Goljufi so pridobili vse podatke in jih uporabili za aktivacijo mobilne denarnice.
  4. Z aplikacijo mobilne denarnice so nato izvedli transakcije in izpraznili račun stranke.

Z goljufijo pridobljeni podatki omogočajo plačila s kartico, vstop v spletno banko, aktivacijo mobilne denarnice ... – skratka, dostop do vaših denarnih sredstev.

Bodite pozorni na različne oblike določene prevare

Kot smo pojasnili zgoraj, gre lahko za različne oblike podobne prevare, zato bodite pozorni na znake, ki nakazujejo na prevaro in ne zgolj na konkretne podrobosti.

Kaj lahko storite?

Preverite pošiljatelja – najbolje je, da stopite v stik s “pošiljateljem”, če niste prepričani, ali je sporočilo pristno: pokličite pošto, banko ali drugega “pošiljatelja”;

  • Ne klikajte na povezave v tovrstnih sporočilih.
  • Nikoli ne vpisujte gesel, številke kartice in podobno.
  • Trikrat premislite, preden se odločite za karkoli: goljufi običajno igrajo na karto nujnosti oz strahu (mudi se, zablokirali vam bodo račun, preklicali kartico, ne boste dobili paketa itd) in pohlepa (ponujajo vam visoke donose, hiter zaslužek, ugoden kredit  brez preverjanja kreditne sposobnosti itd).

Več koristnih napotkov najdete tudi na spletni strani Pošte Slovenije.

Čeprav se marsikomu morda zdi, da so tovrstne prevare očitne, pa še vedno veliko ljudi nasede. Ključno je, da nas tovrstna sporočila presenetijo v trenutku, ko “pozabimo” razmišljati in ukrepamo prehitro, impulzivno.

Vsak lahko postane žrtev spletne prevare, goljufi morajo le “pritisniti na prave tipke”. Zato moramo prav vsi biti pozorni in preudarni in se na spletu ne odločati prehitro. Nič ni tako nujno ali tako pomembno, da si za premislek ne bi bilo smiselno vzeti časa.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju