Naj vas prošnje za povratni klic z mobilnikom ne premamijo!
17. oktober 2014

Očitno je mobilni telefon zelo pripravna naprava tudi za organiziranje goljufij, ki lahko nepozornemu uporabniku z računa odtegnejo kar lepo vsoto evrov. Ker se je spet povečalo število klicev z neznanih mednarodnih številk, temu pa se je pridružil še poziv za klic v kratkem sporočilu, vas moramo ponovno opozoriti, da bodite pri upoštevanju teh želja nadvse previdni – še najbolje bo, če ne storite ničesar!
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Mobilni telefoni postajajo pravi mali računalniki, zato moramo z njimi ravnati vse bolj skrbno. Odgovarjanje na sumljive klice, upoštevanje navodil, poslanih z neznanih številk, klikanje nepreverjenih povezav (oziroma takšnih, ki vam jih niso poslali znanci ali prijatelji) – vse to lahko privede do nepotrebnega dodatnega stroška, v najslabšem primeru pa se vam lahko tudi zgodi, da telefon odpove poslušnost, ker ste s svojim dejanjem vanj vnesli virus ali trojanskega konja.
Predstavljamo vam tri primere telefonskih goljufij, ki v tem trenutku krožijo med slovenskimi uporabniki. Zraven dodajamo informacijo, kako bi se brezskrbno odzvali in kakšen odziv je pravilen.
1. primer
Mobilnik pozvoni le enkrat, na zaslonu se prikaže izgubljen klic z neznane (ponavadi) tuje številke. Ker ste radovedni, pokličete nazaj, da bi povprašali, kdo in zakaj vas je klical.
NAROBE!
Če vas bo kdo zares potreboval, bo zagotovo še enkrat poklical in takrat se boste lahko z njim pogovorili, ne da bi plačevali nepotrebne stroške. V primeru, ko kličete v tujino, boste za klic morali plačati sami, in sicer tudi do 1,8 evra za vsako začeto minuto, saj so številke običajno povezane z eksotičnimi, predvsem afriškimi državami.
ZPS svetuje:
Nobene potrebe ni, da se odzivate na nesprejete klice z neznanih številk, še posebej, če številka ni slovenska. Če se vam večkrat zgodi, da telefon pozvoni samo enkrat, vedno pa je v takšnih primerih klic z neznane tuje številke, o tem obvestite operaterja.
2. primer
Sprejeli ste sporočilo, v katerem vas neznanec naproša, da ga pokličete na njegovo številko. Ker ste prijazni, sporočilo pa vas nagovarja v slovenščini, njegovi želji ustrežete.
NAROBE!
Tudi v tem primeru gre za stroškovno past, saj v sporočilu ni nobenega podpisa, iz katerega bi lahko sklepali, da gre za znano osebo oziroma nekoga, s katerim bi se zares radi nekaj pogovorili. Številka je običajno iz ene od afriških držav, kar pomeni, da boste za klic plačali najmanj 1,8 evra oziroma še več, če boste po nepotrebnem zavlačevali.
ZPS svetuje:
Če bo kdo zares rabil vašo pomoč v obliki klica, se bo pod sporočilo zagotovo tudi podpisal – še zlasti, če ga pošlje z neznane številke. Povratni klic je zgolj stroškovna past. V primeru, ko takšno sporočilo sprejmete večkrat, o tem obvestite operaterja.
3. primer
V sporočilu sprejmete povezavo do spletne strani in kodo. Vabijo vas, da stran obiščete in vpišete kodo, s čemer boste upravičeni do denarne nagrade ali brezplačnega darila. Ker ste veseli, da ste nekaj "zadeli", sledite navodilom.
NAROBE!
Nikoli ne odpirajte spletnih povezav, ki ste jih prejeli v sporočilu z neznane številke – še posebej, če je ta tuja. Najmanj, kar se vam lahko zgodi, je včlanitev v SMS-klub, kar pomeni, da boste vsak teden plačevali tudi 5 evrov za komercialna sporočila brez koristne informacije. Dedek Mraz, ki tako radodarno deli darila ob prelomu leta, žal, o(b)staja samo v pravljicah.
ZPS svetuje:
Ob prejemu takšnega sporočila s tuje telefonske številke takoj obvestite operaterja in ga prosite, naj preveri, ali niste slučajno že včlanjeni v SMS-klub. Če je številka zgolj štirimestna, se lahko od prejemanja odjavite s poslano besedo STOP v odgovoru na sporočilo. Kdor ni prepričan, naj se tudi v tem primeru poveže z operaterjem.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.