Ko zvezde in planeti gledajo našo prihodnost - oglaševanje vedeževalskih ponudb

13. marec 2012

Oglaševanje
Ko zvezde in planeti gledajo našo prihodnost - oglaševanje vedeževalskih ponudb

Predvidevamo, da v času krize in naraščajoče nezaposlenosti več ljudi poišče tudi tovrstno "pomoč". Oglase z vedeževalskimi storitvami in vsebino, na katero opozarjajo, smo podrobneje pregledali še mi. Kaj smo ugotovili?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Recimo ji Majda. Stara je okoli 50 let. Ima moža in dva odraščajoča otroka, eden se je že odselil od doma. Zadnje čase ima nekoliko več skrbi. Njena služba je negotova, zbolela je tudi njena mama, hkrati pa tudi ne ve, ali bo sinu uspelo dokončati šolanje.

Prijateljica ji je omenila, da je ob podobnih težavah poiskala nasvet pri vedeževalki, ki ji je povedala, kako se bodo vse težavne stvari razpletle in ji dala nekaj poguma in napotkov. Majda v "resničnost", predvsem pa v učinkovitost vedeževanja in tovrstne pomoči sicer nekoliko dvomi...

Doma je najprej preletela nekaj "ženskih" revij in našla kar nekaj oglasov. Vabili so jo z različnimi ponudbami: Jesenska ljubezen-končno srečna?, Nama bo uspelo?, Tu smo za vašo srečo!, Ste tudi vi negotovi glede svoje prihodnosti? Odkrijte, kaj vas čaka?

Pregledala je še ponudbe različnih vedeževanj na spletnih portalih. Ko je v iskalnik Google vpisala besedo "vedeževanje", se je prikazalo kar 11 sponzoriranih oglasov, torej oglasov vedeževalskih podjetij, ki oglašujejo svojo dejavnost s ključnimi besedami v iskalniku Google. Seveda pa je bilo drugih povezav za vedeževanje še mnogo več.

Kot zanimivost naj omenimo, da najdemo pri vnosu besede "banka" le tri sponzorirane povezave, pri vnosu besede "kredit" pa deset takih povezav. Glede na množico oglasov bi lahko sklepali, da posel tovrstnim podjetjem očitno cveti. Ljudje smo še vedno pripravljeni odšteti denar za pogovore z neznanci, ki se predstavljajo s fantazijskimi imeni (Venera, Ulla, Roža, Esena, Vanesa, Astara…), pri čemer njihovih izkušenj in "strokovnosti" sploh ne poznamo.

Predvidevamo, da v času krize in naraščajoče nezaposlenosti več ljudi poišče tudi tovrstno "pomoč". Oglase z vedeževalskimi storitvami in vsebino, na katero opozarjajo, smo podrobneje pregledali še mi. Kaj smo ugotovili?

Vedeževalci so postali svetovalci

V mnogih oglasih ne ponujajo več pogovora z vedeževalci, ampak kar s svetovalci, pri čemer največkrat ni navedeno, kakšno strokovno podlago in izkušnje imajo osebe, ki so na drugi strani. "Svetovalci" očitno pritegnejo več strank kot "klasični" vedeževalci, ki stranke vabijo predvsem z napovedovanjem prihodnosti s pomočjo različnih računalniških programov, kart, numerologije, vedeževanja na podlagi položaja nebesnih znamenj in zvezd…

SMS-vedeževanje

Pri tej obliki vedeževanja moramo biti še posebej pazljivi. Postopek je sicer enostaven: vprašanje, na katerega želimo dobiti odgovor, pošljemo kot SMS-sporočilo, skupaj s ključno besedo. In čakamo na odgovor, prav tako v obliki SMS-sporočila. V drobnem tisku nas obveščajo, da bomo za vsako SMS-sporočilo z nasvetom, ki ga bomo dobili, plačali 1,49 €.

Če upoštevamo, da nas v povprečju vsako poslano SMS-sporočilo v Sloveniji stane 0,10 €, bomo morali za vedeževalski nasvet odšteti skoraj 15-krat več. S sodelovanjem se lahko nevede prijavimo tudi v klub SMS. Članstvo v takem klubu pomeni, da bomo od ponudnika prejemali določeno število SMS-sporočil na mesec, ki bodo obračunana po ponudnikovi tarifi, ki je po navadi višja od tiste, ki bi nam jo za SMS-sporočilo zaračunal naš mobilni operater.

Naš nasvet

Pozorno spremljajte postavke na svojem mesečnem računu za telefon. Če boste nenadoma opazili dodatno postavko, ste se verjetno včlanili v tak klub. Kako pa lahko izstopite iz kluba? V oglasu, kjer ste našli ponudbo, preverite, če je v drobnem tisku opisan postopek izstopa. Lahko pa prosite tudi svojega operaterja, naj vašo zahtevo po odstopu sporoči ponudniku storitev ali pa naj vam posreduje kode, s pomočjo katerih boste odstop lahko izvedli sami neposredno pri ponudniku.

Vaba z "brezplačnim klicem"

Med različno ponudbo smo opazili tudi povabilo k brezplačnemu klicu. Ampak ali je res brezplačen? Navedena številka namreč ni bila 080, ampak številka stacionarnega telefona. V drobnem tisku je pisalo, da je cena klica obračunana po ceniku vašega operaterja. Za klic bi torej vendarle plačali.

Poleg tega ob klicu na to številko izgubimo anonimnost, saj od nas zahtevajo ime in priimek, naslov ter datum rojstva (in sicer zato, ker lahko 5-minutni klic na to "brezplačno" številko izkoristite le enkrat). Dvakrat premislite, preden boste posredovali osebne podatke, saj bi jih lahko ponudnik storitev morda shranil, uporabil in jih tudi posredoval tretjim osebam.

Največkrat pa uporabniki storitev vedeževanja kličejo na mobilne številke ali pa na številko 090. Cena klica v omrežje 090 iz omrežja Telekom je 1,99 €/min. Če bi se pogovarjali 10 minut, bi za klic plačali 19 €. In če bi to ponovili večkrat na mesec...

Naše opozorilo

Storitev vedeževanja ni mogoče preverjati, reklamacije niso možne, zato je potreben temeljit premislek, komu in zakaj bomo dali svoj denar. Pri tovrstnih storitvah obstaja velika nevarnost izkoriščanja ljudi, ki so v stiski. Le-ti so še dodatno oškodovani z zelo visokimi računi za telefon, pod krinko brezplačnega svetovanja ali pošiljanja daril pa se lahko zbirajo osebni podatki, ki se nato obdelujejo še za kakšne druge namene.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju