Klimatske naprave - Enkrat na leto sta nujna pregled in čiščenje

10. julij 2017

Ogrevanje in hlajenje
Klimatske naprave - Enkrat na leto sta nujna pregled in čiščenje

Imate občutek, da vaša klimatska naprava ne hladi tako, kot bi morala? Je glasnejša kot običajno? Se iz nje širijo neprijetne vonjave? Potem je skrajni čas za redni letni servisni pregled in čiščenje naprave.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Redno vzdrževanje klimatske naprave in čiščenje njene notranjosti sta nujna za pravilno in učinkovito delovanje, s tem pa tudi zagotovimo, da naprava ne ogroža našega zdravja. Ne glede na to, ali napravo uporabljamo za hlajenje prostorov v poletni vročini ali za ogrevanje v prehodnih obdobjih, je treba enkrat na leto očistiti filtre, skozi katere potuje zrak. Zamašeni filtri so namreč najpogostejši krivec za slabše delovanje klimatske naprave in neprijetne vonjave, saj zadržijo največji del umazanije, prahu in mikroorganizmov, zato jih je treba redno čistiti in razkuževati.

Filtri pri klimatskih napravah za gospodinjsko rabo običajno niso v stiku z "agresivnim" zrakom, zato jih ni treba menjati – zadostuje, da jih operemo pod tekočo vodo in posušimo. To pa je tudi vse, kar lahko uporabnik naredi sam. Druga vzdrževalna dela na napravi je najbolje prepustiti pooblaščenemu serviserju.

Zrak potuje prek filtrov naprej do toplotnega izmenjevalnika, kjer se ohladi. Pri tem se iz njega izloča vlaga, posledično se na režah izmenjevalnika nabira voda, ki se zbira v zbirni posodi, od tam pa po posebni cevi odteka v odtok ali na prosto.

Izmenjevalnik in zbirna posoda sta zato ves čas vlažna, vlažno okolje pa je idealno za razvoj različnih mikroorganizmov, plesni in glivic, ki v najboljšem primeru povzročajo le neprijetne vonjave, v najslabšem pa alergijske reakcije in različne bolezni. Redni servis zato vključuje dezinfekcijo obeh komponent naprave.

Serviser po obeh poprši razkužilno sredstvo (običajno je to blaga alkoholna raztopina), pusti delovati nekaj minut in nato vse skupaj spere z vodo.

Pri spiranju z vodo se pokaže, ali cev, po kateri odteka voda, dobro tesni in je pretok nemoten. Povprečna klimatska naprava namreč med delovanjem izloči od enega do treh litrov vode na uro – če voda kje zastaja, se lahko pojavijo težave v delovanju klimatske naprave, prej ali slej pa se lahko voda izlije iz zbirne posode, kar pomeni najmanj madež na steni ali tleh.

Učinkovitost delovanja klimatske naprave se lahko z leti zmanjša, poraba energije za njeno delovanje pa se poveča. Vzrok je običajno v pomanjkanju hladilnega plina v sistemu, ki z leti počasi pronica iz sistema v okolico. Serviser ugotovi morebitno puščanje plina s tako imenovanim freonskim testerjem in plin, če je to potrebno, doda v sistem.

Serviser bo med drugim preveril tudi prehodnost lamel v uparjalniku na zunanji enoti, kjer enota klimatske naprave črpa zrak bodisi za hlajenje bodisi za ogrevanje. Lamele je treba očistiti, s čimer se zagotovi optimalen izkoristek delovanja klimatske naprave.

Cene za redni servisni pregled se začnejo pri 50 evrih z DDV za eno notranjo in eno zunanjo enoto.

Redni letni servis klimatske naprave za gospodinjsko rabo je treba opraviti enkrat na leto, najbolje pred začetkom poletne sezone. Pri večjih klimatskih napravah, ki delajo neprekinjeno 24 ur na dan, je treba servis in vzdrževanje opraviti štirikrat na leto.

vip i 2Redni letni servis klimatske naprave vključuje:

  • vizualni pregled naprave in njenih napeljav,
  • kontrolo vijačnih spojev,
  • čiščenje protiprašnih filtrov,
  • čiščenje in dezinfekcijo toplotnega izmenjevalnika,
  • dezinfekcijo uparjalnika,
  • pregled in čiščenje zbiralnika in odtoka kondenza iz notranje enote,
  • kontrolo temperature izpihanega zraka notranje enote,
  • kontrolo hladilnega sistema,
  • kontrolo tlaka hladilnega plina in po potrebi polnjenje,
  • pregled in kontrolo delovanja elektromotorjev, kompresorja, ventilatorja in loput,
  • kontrolo delovanja elektronske regulacije,
  • čiščenje maske in pokrova notranje enote,
  • zamenjavo baterij v daljinskem upravljalniku,
  • čiščenje zunanje enote,
  • test delovanja klimatske naprave.

Avtorica: Barbara Primc

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju