Kdaj se lahko pacient obrne na zdravnika brez napotnice?

17. april 2023

Pravice pacientov
Kdaj se lahko pacient obrne na zdravnika brez napotnice?

V zdravstvenem sistemu je napotnica običajno potrebna, ko se pacient želi posvetovati s specialistom. Napotnico izda osebni zdravnik, ki oceni, da je potrebno mnenje ali zdravljenje pri specialistu. Toda ali so tudi situacije, ko se lahko pacient obrne na zdravnika brez napotnice?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Da, v nekaterih primerih je mogoče obiskati zdravnika brez napotnice. Poglejmo nekaj situacij, ko je to mogoče:

1. Nujna medicinska pomoč

V primeru nujnih zdravstvenih stanj, kot so poškodbe, nenadne hude bolezni ali druge situacije, ki zahtevajo takojšnjo medicinsko pomoč, se lahko pacient neposredno obrne na zdravstveno ustanovo ali bolnišnico. V takih primerih napotnica ni potrebna.

2. Preventivni pregledi

Nekateri preventivni pregledi, kot so ginekološki pregledi, mamografija ali preventivni pregledi za odkrivanje raka na debelem črevesu in danki, so dostopni brez napotnice. Ti pregledi so del nacionalnih programov za zgodnje odkrivanje bolezni.

3. Določene specialistične storitve

Nekatere storitve, kot so na primer pri okulistu zaradi ugotavljanja vida in predpisa medicinskega pripomočka za izboljšanje vida, pri psihiatru in pri testiranje na spolno prenosljive bolezni in svetovanje o kontracepciji, so dostopne brez napotnice.

4. Samoplačniški obiski

Če je pacient pripravljen sam plačati za storitve, se lahko obrne na zdravnika ali specialistično ambulanto brez napotnice. To vključuje tudi zasebne klinike, ki ponujajo storitve za samoplačnike.

Zdravstvene storitve in druge pravice iz obveznega zdravstvenega zavarovanja lahko v teh primerih pri zdravniku uveljavljate praviloma le s kartico zdravstvenega zavarovanja.

Kljub temu, da je v nekaterih primerih mogoče obiskati zdravnika brez napotnice, je napotnica pomembna za koordinacijo zdravstvene oskrbe in zagotavljanje, da se vsak obisk specialistu ustrezno dokumentira in sledi.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju