Kakšne so moje pravice pri nakupu rabljenega blaga?

23. februar 2023

Garancija Neskladnost s pogodbo (prej: stvarna napaka) Zakonodaja in postopki
Kakšne so moje pravice pri nakupu rabljenega blaga?

Pri nakupu rabljenega blaga lahko potrošniki naletijo na težave, kot so napake, okvare ali drugi problemi, s katerimi niso bili seznanjeni ob nakupu. Če se tudi vi soočate s tovrstnimi težavami, so vaše pravice odvisne od tega ali ste izdelke kupili pri prodajalcu ali pri posamezniku.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Ste rabljen izdelek kupili pri posamezniku ali trgovcu?

Če ste rabljen izdelek kupili pri posamezniku, potem za vas veljajo splošna pravila po Obligacijskem zakoniku (OZ), ki pa za kupca niso tako ugodna, kot pravila o varstvu potrošnikov. Ravno tako se morebitne težave lahko rešujejo le po sodni poti, če se prodajalec in kupec ne moreta dogovoriti, saj Tržni inšpektorat v takšnih primerih nima pristojnosti.

Če pa ste izdelek kupili pri trgovcu, ste zaščiteni s predpisi o varstvu potrošnikov, ki vam pomagajo zaščititi vaše interese tudi pri nakupu rabljenega blaga, poleg tega pa se ob morebitni težavah lahko obrnete tudi na Tržni inšpektorat RS.

Katere pravice imate kot potrošnik?

Prva pravica, ki jo ima potrošnik, je pravica do informacij. To pomeni, da mora prodajalec potrošnika obvestiti o vseh pomembnih lastnostih izdelka, vključno z morebitnimi napakami ali pomanjkljivostmi. Če prodajalec ne razkrije vseh informacij o izdelku, potrošnik morda ne bo mogel sprejeti informirane odločitve o nakupu.

rabljeno-blago-pravice-2

Druga pravica je pravica do reklamacije. Če potrošnik ugotovi, da ima izdelek napako ali pomanjkljivost, lahko uveljavlja zahtevke zaradi neskladnosti s prodajno pogodbo.

Jamčevalni zahtevki so odvisni od datuma nakupa, po novem Zakonu o varstvu potrošnikov pa tudi pri rabljenih izdelkih velja, da potrošnik lahko najprej zahteva vzpostavitev skladnosti (popravilo ali zamenjava za nov izdelek).

Prodajalec mora napako odpraviti v 30 dneh, v nasprotnem primeru lahko potrošnik zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali vrne izdelek in zahteva vračilo celotne kupnine. Ob tem pa je pomembno, da potrošnik reklamacijo vloži v roku dveh mesecev po odkritju napake in v zakonsko določenem roku po dobavi.

Roki so odvisni od dneva sklenitve prodajne pogodbe, in sicer:

  • V 1 letu (za izdelke, kupljene do 25. 1. 2023) ali v
  • V 2 letih (za izdelke, kupljene od 26. 1. 2023 dalje). POZOR: prodajalec lahko v pogodbi ali splošnih pogojih postavi krajši rok, vendar ne krajšega od 1 leta)

Garancija ni več obvezna

Prejšnji zakon o varstvu potrošnikov je določal obvezno 1-mesečno garancijo za cestna motorna vozila, priklopna vozila in vozila s pomožnim motorjem.

Če pa ste rabljen izdelek kupili od 26. januarja 2023 dalje, omenjena garancija ni več obvezna, kljub temu pa lahko pa garant še vedno da prostovoljno garancijo za rabljene izdelke.

Za lažjo predstavo, si oglejte tudi tabelo:

ZvPot  ZvPot-1 
 Nakup izdelkov do vključno 25.1.2023  Nakup izdelkov od vključno 26.1.2023
 Obvezna 1-mesečna garancija.  Garancija ni več obvezna.
 Stvarna napaka: jamčevalno obdobje je 1 leto.  Neskladnost: jamčevalno obdobje je 2 leti (ne manj kot 1 leto).

Stvarna napaka:
- prosta izbira med zahtevki
- domneva napake ob nakupu = 6 mesecev.

Neskladnost s pogodbo:
- dvostopenjska hierarhija zahtevkov,
- pravica do zavrnitve (30 dni od nakupa),
domneva napake ob nakupu = 1 leto.

Pri nakupu rabljenega blaga pomembno izbrati zanesljivega prodajalca, ki ima izkušnje pri prodaji rabljenega blaga. Pred nakupom je priporočljivo preveriti mnenja drugih kupcev in preveriti, ali je prodajalec fizična ali pravna oseba.

Ravno tako svetujemo, da se, predvsem v primeru višjih zneskov in če je to možno, s trgovcem dogovorite za osebni prevzem, saj se tako lahko v živo prepričate, ali stvar ustreza opisu.

S temi previdnostnimi ukrepi lahko potrošnik zmanjša tveganje za težave pri nakupu rabljenega blaga in zagotovi, da bo nakup potekal brez težav.

vemvec-noga

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju