Kako učinkovito ukrepati v primeru težav z banko
15. november 2023
Zbrali smo nekaj koristnih nasvetov, ki vam bodo v tej situaciji pomagali pri komunikaciji z banko in, če težave ostanejo nerešene, kako sprožiti postopek izvensodnega reševanja sporov.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Bančne storitve so nepogrešljiv del našega vsakdanjega življenja, pri čemer je ključno, da jih uporabljamo skladno z navodili ponudnika. Kako pa ukrepati, če se pri uporabi srečamo s težavami ali celo z morebitnimi napakami oziroma nepravilnostmi na strani ponudnika?
1. Stopite v stik s službo za pomoč strankam
Obrnite se na službo za pomoč strankam banke takoj, ko zaznate težavo ali opazite kakršnekoli nepravilnosti. Kontaktni podatki so običajno dostopni na spletnih straneh banke. Jasno predstavite svoje ugotovitve in ključne podatke, ki bodo uslužbencem banke pomagali razumeti nastalo situacijo.
2. Vložite pisno pritožbo
Če težave ostanejo nerešene, sledite postopkom banke za obravnavo pritožb, ki so praviloma dostopni na njihovih spletnih straneh.
Izrazite jasno namen pritožbe in nato podajte logičen povzetek, vključno z:
- Natančnim opisom pritožbenih razlogov;
- Kronološkim opisom dogodkov s ključnimi dejstvi in podatki ter podrobnostmi komunikacije z banko. Vključite datume in imena zaposlenih v banki, s katerimi ste bili v stiku;
- Priložitvijo fotokopij listinskih dokazov, ki podpirajo vašo trditev (bančni izpiski, potrdila in drugi relevantni dokumenti);
- Jasnim izrazom pričakovanj od banke. Ali pričakujete vračilo denarja, popravek napake ali kaj drugega? Jasno formulirajte svoja pričakovanja.
3. Izvensodno reševanje sporov
Če niste zadovoljni z odločitvijo, ki ste jo prejeli v internem pritožbenem postopku banke ali če v roku 30 dni od vložitve pritožbe niste prejeli odgovora, imate možnost vložiti pobudo za začetek izvensodnega reševanja spora pri Združenju bank Slovenije (ZBS). To lahko storite najkasneje v roku 13 mesecev od dneva vložitve pritožbe pri banki.
Pobudo za izvensodno reševanje spora lahko vložite na več načinov:
- Preko spletne strani ZBS.
- Po navadni pošti na naslov: Združenje bank Slovenije – GIZ, Ljubljana, Šubičeva ulica 2, SI – 1000 Ljubljana, Slovenija, s pripisom: pobuda za IRPS.
- Po elektronski pošti na naslov: [email protected].
Vložitev pobude sicer ne posega v vašo pravico, da kadar koli vložite tožbo pred pristojnim sodiščem zoper ponudnika zaradi rešitve spora.
Postopek je za potrošnike brezplačen, razen v primeru, ko potrošnik zahteva izvedensko mnenje, čeprav izvajalec IRPS oceni, da je mogoče rešiti spor tudi brez njega. Potrošnik ima lahko v postopku tudi svojega pooblaščenca (npr. odvetnika), vendar tega plača sam.
Več informacij o vložitvi pobude ter o načinu in postopku izvensodnega reševanja sporov pri ZBS je na voljo na njihovi spletni strani.
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.