Kako učinkovito ukrepati v primeru težav z banko

15. november 2023

Osebni računi Plačilne kartice Krediti Pravice potrošnikov pri storitvah
Kako učinkovito ukrepati v primeru težav z banko

Zbrali smo nekaj koristnih nasvetov, ki vam bodo v tej situaciji pomagali pri komunikaciji z banko in, če težave ostanejo nerešene, kako sprožiti postopek izvensodnega reševanja sporov.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Bančne storitve so nepogrešljiv del našega vsakdanjega življenja, pri čemer je ključno, da jih uporabljamo skladno z navodili ponudnika. Kako pa ukrepati, če se pri uporabi srečamo s težavami ali celo z morebitnimi napakami oziroma nepravilnostmi na strani ponudnika?

1. Stopite v stik s službo za pomoč strankam

Obrnite se na službo za pomoč strankam banke takoj, ko zaznate težavo ali opazite kakršnekoli nepravilnosti. Kontaktni podatki so običajno dostopni na spletnih straneh banke. Jasno predstavite svoje ugotovitve in ključne podatke, ki bodo uslužbencem banke pomagali razumeti nastalo situacijo.

2. Vložite pisno pritožbo

Če težave ostanejo nerešene, sledite postopkom banke za obravnavo pritožb, ki so praviloma dostopni na njihovih spletnih straneh.

Izrazite jasno namen pritožbe in nato podajte logičen povzetek, vključno z:

  • Natančnim opisom pritožbenih razlogov;
  • Kronološkim opisom dogodkov s ključnimi dejstvi in podatki ter podrobnostmi komunikacije z banko. Vključite datume in imena zaposlenih v banki, s katerimi ste bili v stiku;
  • Priložitvijo fotokopij listinskih dokazov, ki podpirajo vašo trditev (bančni izpiski, potrdila in drugi relevantni dokumenti);
  • Jasnim izrazom pričakovanj od banke. Ali pričakujete vračilo denarja, popravek napake ali kaj drugega? Jasno formulirajte svoja pričakovanja.

3. Izvensodno reševanje sporov

Če niste zadovoljni z odločitvijo, ki ste jo prejeli v internem pritožbenem postopku banke ali če v roku 30 dni od vložitve pritožbe niste prejeli odgovora, imate možnost vložiti pobudo za začetek izvensodnega reševanja spora pri Združenju bank Slovenije (ZBS). To lahko storite najkasneje v roku 13 mesecev od dneva vložitve pritožbe pri banki.

Pobudo za izvensodno reševanje spora lahko vložite na več načinov:

  1. Preko spletne strani ZBS.
  2. Po navadni pošti na naslov: Združenje bank Slovenije – GIZ, Ljubljana, Šubičeva ulica 2, SI – 1000 Ljubljana, Slovenija, s pripisom: pobuda za IRPS.
  3. Po elektronski pošti na naslov: [email protected].

Vložitev pobude sicer ne posega v vašo pravico, da kadar koli vložite tožbo pred pristojnim sodiščem zoper ponudnika zaradi rešitve spora.

Postopek je za potrošnike brezplačen, razen v primeru, ko potrošnik zahteva izvedensko mnenje, čeprav izvajalec IRPS oceni, da je mogoče rešiti spor tudi brez njega. Potrošnik ima lahko v postopku tudi svojega pooblaščenca (npr. odvetnika), vendar tega plača sam.

Več informacij o vložitvi pobude ter o načinu in postopku izvensodnega reševanja sporov pri ZBS je na voljo na njihovi spletni strani.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju