Kako do vaših zdravstvenih izvidov?

5. oktober 2023

Pravice pacientov
Kako do vaših zdravstvenih izvidov?

Ali veste, kako dostopati do lastne zdravstvene dokumentacije? Se sprašujete, ali imate do tega sploh pravico? Ali lahko zdravstveni karton odnesete s sabo in ga pregledate? Ali veste, kdo vse ima vpogled vanj? V Sloveniji so pravice pacientov do dostopa teh podatkov jasno opredeljene, zato vam v nadaljevanju pojasnjujemo, kako jih uveljavljati in kaj vse lahko pričakujete.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Kako deluje postopek pridobitve kopije zdravstvene dokumentacije? 

Zdravstveni karton je zbirka podatkov o do- sedanjem zdravljenju in zdravstvenem stanju pacienta.

Lastnik vaše zdravstvene dokumentacije je vaš zdravnik, kot pacient pa imate v skladu z Zakonom o pacientovih pravicah (ZPacP) pravico do neoviranega vpogleda v svojo zdravstveno dokumentacijo v prisotnosti zdravnika ali drugega zdravstvenega delavca.

Da bi se izognili morebitnim zlorabam osebnih podatkov, se morate pred vpogledom identificirati z osebnim dokumentom, lahko pa za vpogled ali pridobitev dokumentacije pooblastite drugo osebo, da to stori v vašem imenu.

Za dostop do svoje zdravstvene dokumentacije se obrnite na svojega zdravnika

Vaš zdravnik mora poskrbeti za fotokopiranje dokumentacije. Svojega kartona namreč ne morete vzeti in ga sami odnesti v fotokopirnico.

Če v ordinaciji ni mogoče izvesti fotokopiranja, ga mora zdravstveno osebje zagotoviti tam, kjer je to najbližje izvedljivo. Ravno tako ne morete sami prenesti svojega zdravstvenega kartona od enega do drugega zdravnika, ampak mora za to poskrbeti prvotni izvajalec zdravstvene storitve.

Če želite tudi kopijo slikovne dokumentacije, ki se ne hrani v elektronski obliki, vam mora izvajalec zagotoviti kopijo le v primeru, da ima na voljo tehnična sredstva, ki to omogočajo.

Hitrost obdelave 

Pacientova pravica do vpogleda mora biti omogočena hitro. Po prejemu zahteve naj bi se izvajalec odzval v roku petih delovnih dni. Toda zakon postavlja tudi omejitve, in sicer lahko zahtevate vpogled največ dvakrat na mesec pri istem izvajalcu.

Izvajalec lahko zaračuna materialne stroške

Pridobitev zdravstvene dokumentacije mora biti za pacienta brezplačna, vendar lahko izvajalec zaračuna materialne stroške za reprodukcijo in posredovanje dokumentov, ti pa ne smejo presegati dejanskih stroškov, ki jih ima izvajalec.

Pravice do vpogleda in reproduciranja ne gre enačiti s pridobitvijo posebnih zdravniških spričeval za uveljavljanje pravic v kakšnih drugih postopkih, na primer zavarovalniških! Izdajo teh ima zdravnik pravico zaračunati po veljavnem ceniku, zato se v takšnih primerih predhodno pozanimajte o obveznosti in znesku plačila.

Dodatne pravice pacienta 

Kot pacient imate pravico, da dodate pripombe k zapisom v vaši dokumentaciji. Prav tako imate pravico do osnovnih in izčrpnih pojasnil o vsebini vaše zdravstvene dokumentacije. Te pravice morajo biti uresničene v določenih rokih: osnovna pojasnila morate prejeti takoj ali v petih dneh, izčrpna pojasnila pa v 15 dneh od zahteve.

Spletni portal zVEM

Pacienti imajo tudi možnost dostopa do svojega elektronskega zdravstvenega zapisa in podatkov v informacijskem sistemu zdravstvenega zavarovanja, če je to omogočeno. To trenutno vsaj delno omogoča spletni portal zVEM, v katerega se morate registrirati s svojim z digitalnim potrdilom. Tam boste našli svoje napotnice in nekatere izvide.

Pravica do vpogleda po pacientovi smrti  

V primeru pacientove smrti je dostop do njegove zdravstvene dokumentacije omejen. Pravico do vpogleda imajo določene osebe, kot so zakonec, partner, otroci in drugi, ki so navedeni v zakonu, vendar le v obsegu, ki je potreben za uresničevanje njihovega zakonitega interesa.

V nekaterih primerih lahko pacient določi, kdo lahko in kdo ne sme dostopati do njegove dokumentacije po njegovi smrti. Zdravnik hrani dokumentacijo najmanj deset let po smrti posameznika, na katerega se dokumentacija nanaša.
 
Avtorica: Petra Lovišček 

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 66 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Na voljo vam je vsak dan. Svetujejo izkušeni pravni strokovnjaki.

Za člane: 01 432 00 89 Za nečlane: 090 50 90

Svetovanje o pravicah pacientov (financira Mestna občina Ljubljana): 01 474 06 10

Več o svetovanju