Kaj storiti, če na destinaciji potovanja pride do izrednih razmer?
24. julij 2023

V luči letošnjega poletja in vse pogostejšega pojavljanja naravnih katastrof ter izrednih razmer, do katerih lahko pride tudi na izbrani počitniški destinaciji, si pobližje poglejmo pravice, ki jih imajo v takšni situaciji potrošniki, ki so svoje potovanje rezervirali pri turistični agenciji.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
1. Kaj storiti, če se potovanje se še ni pričelo?
Če je bilo rezervirano paketno potovanje (tj. kombinacija več potovalnih storitev, kot sta prevoz in nastanitev, npr. skupno rezerviran let in hotel), lahko potnik odstopi od pogodbe o paketnem potovanju pred začetkom turističnega paketa brez plačila odškodnine, če na destinaciji ali v njeni neposredni bližini nastopijo neizogibne in izredne okoliščine, ki pomembno vplivajo na izvedbo turističnega paketa ali prevoz ljudi do destinacije.
Take okoliščine vključujejo tudi naravne nesreče, kot so poplave, požari ali izredne vremenske razmere. Dokazno breme o izrednih okoliščinah nosi potnik.
Uradno "potovalno opozorilo" Ministrstva za zunanje zadeve je jasen pokazatelj nevarnosti in v vsakem primeru opravičuje brezplačno odpoved potovanja. Vsekakor potrošnikom svetujemo, naj redno spremljajo obvestila Ministrstva za zunanje zadeve.
V primeru odstopa od pogodbe iz zgoraj navedenih razlogov, mora organizator potovanja brez nepotrebnega odlašanja, vendar najpozneje v 14 dneh po odstopu od pogodbe, vrniti potrošniku vsa opravljena plačila.
2. Kaj storiti, če so potniki že na kraju samem?
Če so potniki že na destinaciji in zaradi požarov ali drugih izrednih vremenskih razmer pomembnega dela potovalnih storitev ni mogoče zagotoviti v skladu s pogodbo, mora organizator potovanja brez plačila dodatnih stroškov potniku ponuditi alternativne možnosti za nadaljevanje potovanja oz. dopusta, ki so po možnosti enake ali višje kakovosti od dogovorjenih.
V primeru izgube kakovosti ima potnik pravico do znižanja cene. Potnik lahko predlagane alternativne aranžmaje zavrne le, če ti niso primerljivi s storitvami, dogovorjenimi v pogodbi o paketnem potovanju, ali če znižanje cene ni ustrezno (izjema so primeri neposredne življenjske ogroženosti potnikov zaradi izrednih razmer).
V primeru bistvenih neskladnosti pri izvedbi turističnega paketa, ki jih organizator potovanja (npr. z namestitvijo drugje) ne odpravi v razumnem roku, ki ga določi potnik, lahko potnik brez plačila odškodnine odstopi od pogodbe o turističnem paketu in zahteva znižanje cene.
Opozoriti pa je treba, da potnik ne more zahtevati odškodnine, če je "neskladnost" posledica neizogibnih in izrednih okoliščin (npr. preprečitev uporabe plaže zaradi gozdnih požarov).
Če je prevoz del paketnega potovanja, mora organizator nositi dodatne stroške, če nastanejo zaradi predčasnega odhoda.
To pomeni, da so potniki upravičeni do takojšnjega prevoza nazaj v kraj odhoda (domov) brez dodatnih stroškov in tudi do znižanja cene za dele potovanja, ki se niso izpeljali skladno s pogodbo.
V primeru, da povratni prevoz potnika, kot je dogovorjen v pogodbi o paketnem potovanju, zaradi neizogibnih in izrednih okoliščin ni mogoč, nosi organizator potovanja stroške potrebne potnikove namestitve za največ tri nočitve.
Poleg tega mora organizator potniku v težavah takoj in na primeren način zagotoviti pomoč; zagotoviti mora na primer ustrezne informacije, pomagati potnikom pri evakuaciji in zagotoviti namestitev.


Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.